Viser søkeresultater 41 til 50 av 81
Tråd: Magebesvær
-
17-09-06, 12:11 #41
Må si meg veldig enig med Stina, høres ut som du får for høy dose Levaxin
. Har du andre hyper-symptomer enn hjertebank og diare. Nervøsitet, varmefølelse, vektred. feks? Dersom det ikke skulle hjelpe å redusere Levaxinen er et tips Balderklinikken- de er veldig gode på mye bla mage/tarm ifht matallergi etc. Der får du testet ulike matvarer ved at de sprøyter inn et konsentrat rett under huden på overarmen(helt smertefritt altså) utfra reaksjon, utslett etc kan de si noe om det er noe du ikke tåler.
Du kan jo gjøre en liten utredning på egenhånd også, F.eks når på døgnet har du diare, det er vel ikke 24-7? Er det i forb med/rett etter måltider? Prøve å kutte enkelte matvarer, slik Stina foreslår, for å sjekke om det bedrer seg..
Hvor lenge har du hatt disse problemene? Lykke til!
-
17-09-06, 12:57 #42
ja, hun har mange i lange tider klaget over blant anna rastløshet og uro i kroppen.. Lilja, du er jo ganske ivrig med å poste innlegg her på forumet, og tidligere når du har fortalt om symptomer og plager har du mang en gang blitt oppfordret til å kanskje øke.. og øke.. jeg lurer på (jeg vet du har tatt i mot tipset) men har du gjort det i samråd med legen din? ? ?
Opprinnelig skrevet av noengangererdetallright
Jeg vet at mange leger underdoserer og at vi dermed på dette forumet oppfordrer til å følge med litt selv. Men husk folkens, at vi må se an hvert tilfelle, og hvert enkeltindivid.
Lilja, du er nødt til å trappe ned dosen. Jeg har troen på at det er ikke alltid doseøkning som er det riktige - det ligger i menneskets natur/enkle logikk å tro at ettersom levaxin er godt for hypothyreose, må det jo være bedre jo mer man tar. Men det er feil, det er ikke bare levaxin, men også tid (mye tid) som må til.
Ønsker deg det beste Lilja, og vi er mange som vil at du skal få det bra.
Godkoz til deg
-
17-09-06, 12:59 #43
Har forstått det slik at du spiser mye fiber Lilja. Kanskje det rett og slett blir for mye slik at det er det magen din reagerer på.?
-
17-09-06, 13:02 #44
..Også må jeg takke noengangererdetallright for godt tips angående balder, denne intoleransetesten hørtes spennede/interessant ut.
Denne sprøyten, er det en ny metode de har tatt i bruk?? jeg leker litt med tanken på å ordne meg time hos balder, men vil foreløbig gi armouren litt bedre tid å se om den kan rydde opp.. den er jo så godt i gang =)
Dessuten har jeg hørt her på forumet at det er inntaksstopp på balder for tida. Men skal vi diskutere dette noe mer, får vi vel lage en ny tråd, i henhold til nye regler
-
17-09-06, 13:54 #45
Det kan vi godt gjøre, viktig å følge reglene
-
17-09-06, 17:41 #46
Hei og Her var det mange fine svar
Det kan hende jeg spiser for mye fiber ja litt ensidigt :,( Er redd for og spise annerledes for vil ikke opp i vekt vil være her jeg er nå
Kan det hende at da man øker Levaxin går man ned i kg ? Hva skjer om det er tilfellet da og så går jeg tilbake til 100 mg og vips over 50 kg igjen uff det takler ikke jeg da blir jeg deppa :,(
Jeg har fått dosen av en lege men skulle ikke økt da jeg hadde det så bra med 100 mg og så nu værre med 125 mg men kansje det blir bedre etterhvert ikke vet jeg
Jeg har en gang tatt sånn test om det er noe jeg er allergisk mot men da var det ikke mat det var tror jeg det var blomster, katt, hund osv om jeg var allergisk mot det men det var jeg ikke
GODKOZ takker for svar
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
17-09-06, 17:53 #47
For min egen del må jeg bare si at når jeg har vært hyper så har jeg IKKE gått ned i vekt, men heller gått opp litt. Dette er vel noe uvanlig.
Dersom man har diaré går jo medisiner og ikke bare mat raskere gjennom kroppen og blir ikke tatt opp så fort.
-
17-09-06, 18:12 #48
Men har ikke Diare bare avføringen er bløtaktig
Og må ofte på do mange ganger om dagen. Så vet at det er ikke diare at det fosser ut liksom he he håper man forstår.
Det er litt rart at vekta står bom stille eller går opp ca 400 gram eller sånt hele tia vipp vipp uff og det ødlegger så mye for meg da jeg vil så veie det jeg veier og ikke vippe og vippe :,( Samboern min sier jeg ser mye tynnere ut og han forstår ikke hvorfor vekta viser det den gjør at jeg kansje har mye vann samlet i kroppen :,(
Hva gjør mye vann i kroppen da , hvordan ser man det uff mye rart man spør om assa ivertfall jeg :,( Føler meg som sånn mase kopp he he
Jeg trener og trener enten går jeg ned 400 te 500 gram så vips er de der igjen og aldri lenger ned ennå jeg har trent som gal og jeg ødlegger nok imunforsvaret mitt så jeg har blitt syk nå forkjøla :,( Så er jeg redd for og ta det med ro med den treningen det er særlig den sykkeltreningen som tar på nå da er mindre på Helsestudio føler det er tvang :,( Hvordan bli kvitt tvang og redseln :,( Jeg vet jeg kan trene mindre men er redd :,( Bare stress i hue hele tia :,(
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
17-09-06, 20:56 #49
Dersom det gjelder 400-500g kan det være litt avhengig av om du har drukket mye dagen før.
Jeg vet ikke hvor ofte du veier deg og har ikke noe med det heller, men veier du deg hver dag så er det kanskje naturlig at det er litt vektforskjeller i løpet av uken.
-
17-09-06, 21:30 #50
Jeg veier meg hver Lørdag ikke noe mer enn det
KLEMZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
Svar med sitat
Bokmerker