Side 4 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 81

Tråd: Magebesvær

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hej Stina

Er nok varmen med meg og tenker jeg Klemz
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, og så en ting til:

Når det er så varmt, blir mat veldig fort bedervet. Pass på å ikke få i deg slik mat. Men det er lite trolig at det har skjedd, for hvis man blir matforgiftet, så blir man visst så fryktelig syk.

Klem til deg også, min venn ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard Noe jeg lurer på :)

Jeg må ofte på do og avføringen er bløt :,( Det har vart en stund nå er det noen som vet hvorfor ? Jeg blir sliten at jeg må på do hele tia og det kommer ikke mye ut liksom hver gang men må på do :,( Mye luft i magen også er ekkelt :,(

Magen blåser seg opp også slitsomt :,(

Hvordan kan man få normal mage igjen ?
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kanskje du har irritabel tykktarm. ? Det kan virke slik. Ellers er det vel en del av sykdommen så vidt jeg har forstått at magen blir oppblåst.

Det kan hjelpe å holde seg borte fra løk,kål, og annet som gir oppblåst mage.( kommer ikke på så mye akkurat nå)

Dessuten nevner du at du er stresset og det kan jo også virke inn på magen.

Prøv idoform det kan hjelpe. Dersom du er oppblåst kan kulltabletter hjelpe, men er kanskje ikke så lurt siden du bruker medisiner.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    11

Standard

heisan

Det høres ikke noe ok ut å gå med en slik mage. Prøv ut med litt stoppende produkter(blåbær, te) og unngå melk.

Oppblåst og løs mage kan indikere mye, det er bare symptomer som viser at her er det noe feil.. Jeg ville lagt om kosten min og puttet i litt mer fiber,droppet kaffe og spist regelmessige små måltider.

Hvis dette sliter deg ut er det lurt å ta kontakt med lege. Ville kanskje tatt en screening for antistoffer mot gluten, mange med lavt stoffskifte som går med uoppdaget cøliaki- unødvendig!!

håper det var til litt hjelp!!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg har klaget på magen til legen men da hun kjente på den Pøøøøøh den magen er da ikke oppblåst eller noe i veien med Hm men kansje var jeg ikke akuratt oppblåst da men jeg pleier være det. Jeg tror jeg får i meg nok fiber av Frukt og Brød og grønnsaker.

Jeg har ofte klaget på magen jeg men de finner liksom ikke noe :,( Jeg er også veldig sår da jeg må på do og tørker meg :,( Er veldig vondt der nå uff flaut he he må le og da lov det

GODKOZ

TAKKER FOR MANGE FINE SVAR TAKKER FOR DET :O)

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    11

Standard

Så fint at det har kommet selvtest prøver.
    Du kan selv teste deg for om du har allergi eller intoleranse. Selvtest for Cøliaki kommer i handelen om ikke så lenge.

Andre tester er allerede på markedet, bla i helsekost foretningene. Vis forsiktighet, -de indikerer bare, søk lege viss de gir utslag. En fin metode å argumenter innfor legen på. De vet ikke alltid hva de skal se etter...
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Linroed
    Selvtest for Cøliaki kommer i handelen om ikke så lenge.
    Men husk at man godt kan ha cøliaki selv om det aldri slår ut på de riktige blodprøvene. Gastroskopi er eneste sikre diagnosemåte.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Lilja...

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jeg tror du er overdosert. Uansett hva de siste prøvene dine måtte vise.

I hver ny tråd du starter kommer du med nye symptomer som jeg mener er tegn på overdosering.

Når man blir for "hyper"/overdosert, får man diare.

Du har nettopp snakket om vondt i brystet/hjertet i en annen tråd her. Det er farlig for hjertet med for mye thyroxin. "Hyper"/overdosert gir hjertebank. Jeg har nettopp vært gjennom dette selv, men kuttet før det ble for ille.

Du får mer normal mage igjen... og andre ting... ved å kutte ned på medisinen.

Og ta deg minst ei ukes ferie fra treninga ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Lilja

Du sier det jo faktisk selv:

Men om prøver viser bra Resultat da kan man være overdosert for det? Bør jeg få time hos legen og få mindre dose ? Jeg tror jeg hadde det bedre på 100 mg enn 125 mg som nå men assa jeg vet ikke jeg da kan ikke noe om dette jeg så spør her
    Så du har kjent det på deg selv - du hadde det bedre på 100 µg enn på 125. Jeg synes så absolutt du skal stole på denne følelsen din. Den er helt forenlig med min oppfatning av hvordan du beskriver din tilstand, i alle fall.

Side 4 av 9 Først 123456789 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn