Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 29 av 29
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Hei.

Når en har en kronisk sykdom kan en søke om fritak fra arbeidsgivers betaling av sykepenger, det gjør en m ett skjema som arbeidsgiver har.
    Er det dette du skriver om heisann?:

http://www.trygdeetaten.no/generelt/skj ... 82005b.pdf

Ett eksempel: Jeg har en venninne som har fri en dag i uken, men får full lønn og arbeidsgiver får kompensert. Dette har pågått i lang tid så denne ordningen gjelder nok ikke kun de første 14 dagene. Er det ikke det som i utgangspunktet er arbeidsgivers ansvar? Ta en prat med lege og trygekontor dere som kanskje har bruk for en lignende ordning,
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Eller denne? Går litt i surr her...

http://www.trygdeetaten.no/generelt/skj ... 2012bm.pdf
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

her var det mye nyttig informasjon! Jeg kan dessverre ikke bruke slikt skjema dere skriver om. Jeg har ingen diagnose, jeg har visst ingen lege lenger heller. Fastlegen min skulle sende meg prøvesvarene sist uke. De har ikke kommet, så da forsøkte jeg å ringe. Ringte i heile går og nesten i heile dag. Ingen som svarer. Litt irriterende etter å ha ventet 2 mnd på å få legetime.
    Skal ringe Oftebro så snart han har kontortid.

Tror jeg burde tvangs-sykemeldes snart!! Jeg har pugget navnene på mine 24 elever i tre uker nå. Bruker klassekart og navneleker etc. Men jeg vet fortsatt ikke hva de heter.

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    9

Standard

Det som diskuteres her har i årevis også vært mitt dillemma. Jeg ble sykemeldt første gang i 2003 pga hypoterose og klarte alldri å komme meg tilbake i 100% stilling. Jeg har vært nokså "steil" og bestemt på å kreve mine rettigheter som syk, men desverre har jeg ikke møtt særlig forståelse hos min arbeidsgiver. Høsten 2005 fikk jeg innvilget attføring og er nå igang med omskolering. Det har vært et fantastisk år, der jeg har kunnet konsentrere meg helt og fullt om å bygge opp helsa uten press fra en utolmodig arbeidsgiver.
    Jeg mener det er viktig å få fastlegen til å spille på samme lag som degselv og gi deg støtte i kampen for rettighetene vi har. Jeg byttet fastlege 4 ganger før jeg fant en som virkelig forstod hva dette innebar. Fastlegen har stillt opp i møte både med min arbeidsgiver, trygde-og aetat. Nå har jeg fått skreddersydd en attføringsplan som varer til sommeren neste år. Går det slik jeg føler nå, er jeg da kanskje istand til å jobbe 100% igjen. Som du nevner selv mente jeg også at det var mulig å klare full jobb, men da i et annet yrke. Dette fikk jeg gjennomslag for både hos legen og trygde/aetat.
    Dersom det senere skulle vise seg at jeg ikke klarer 100% jobb, vi jeg stå på krava og søke %vis uføre hvis det skulle bli nødvendig. Har hatt mange tunge stunder og bare tenkt at jeg skulle si opp jobben, men pga sterke protester fra flere (trygde-etat, fagforening m.m.) har jeg unnlatt å gjøre det. Det kan ofte virke som det letteste der og da - fordi det krever så mye av overskuddet som vi aldri har - men på lang sikt vil det gi økonomiske konsekvenser som blir svært urettferdige.
    Stå på! - og lykke til
    Det blir ikke lett, men tenk at vi er mange som forstår hvordan du har det :P
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Noen av dere som er medlem i Statens Pensjonskasse? Lista for %-uførepensjon er mye lavere og trygdekontoret kommer ikke inn i bildet før det er snakk om 50% uførepensjon.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

ja der er noe "dritt" der Yvette.... har aldri greid å sette meg helt inn i dette - det er jo så komplisert....

Etter et år på sykelønn fikk (får) jeg ca 66% av lønna fra trygdekontoret, og noe fra Vesta og Storebrand fra tidligere arbeidsforhold, men fra min siste arbeidsplass i fylkeskommunen - der får jeg ingenting, selv om jeg jobbet der i over 10 år og ble trukket for KLP forsikring hele tiden.

Jeg fikk riktignok et vedtak på at jeg var berettiget utbetaling, men etter et regnestykke kom de frem til at jeg endte opp med 0!
    På grunn av en eller annen avtale som jeg ikke lenger husker navnet på :x

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Det er ikke lett å sette seg inn i regelverket. Jeg har skummet litt på Kommunal Landspensjonskasse. Kan se ut som om det er mye likt med Statens Pansjonskasse. Har du tenkt å søke delvis uførepensjon kira? Er det noe alternativ for deg?

Her står noe om at det kan søkes inntil 50% før trygdekontoret blir koplet inn. For øvrig det samme som i Statens Pensjonskasse. Og lista for å få innvilget er lav i forhold til å få innvilget hos Trygdekontoret. I allfall om det er sammenlignbart med Statens Pensjonskasse. Og det antar jeg.

Kopierer:

Det er ikke noe krav om at uførheten skal være varig eller at minst halvparten av arbeidsevnen er falt bort, slik det er i folketrygden. En reduksjon i arbeidsevnen på f eks 20% vil kunne gi rett til 20% uførepensjon fra KLP.

Hentet fra denne:

http://www.klp.no/internett/klppensjoncms.nsf/($all)/60A5A506D256515DC125703C003C5500?OpenDocument

Linken ble helt tullete ser jeg, men går på klp.no og søk på uføre-/attføringsplan. Aner ikke hvorfor det ikke går an å kopiere.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Takk for tilbkamelding Yvette!

Nei Yvette, det er ikke aktuelt med 50%, er temmelig redusert

Grunnen til at jeg gikk i "fella" var at jeg var kontorleder med stort arbeidspress som gikk såpass på helsa løs at jeg ba om en ny stilling. Jeg ville ta vare på helsa, - først og fremst.

Det gikk veldig greit, men betalingen gikk ned.(Og arbeidet ble mye journalskriving som resulterte i kronisk betennelse i en skulder)

Når de regner ut grunnlaget for utbetaling fra folketrygden tar de utgangspunkt i de siste 3 årene en har hatt inntekt og regnet ut grunnlag derifra.
    Og det grunnlaget var mer enn 66% av den lønna jeg hadde som vanlig sekretær og da kom det en eller annen ny regel inn som tilsa at jeg ikke kune få noe fra KLP.

Jeg råder derfor alle til å ikke å verken redusere stilling eller ta en lavere betalt jobb for å se om det kanskje hjelper..... Kanskje det hjelper for mange, men for de det ikke hjelper er kanskje flere tiår innbetaling til KLP penger ut av vinduet. Og det har vel aldri vært meningen...... Lurer på hvem som tjente på at denne avtalen ble inngått...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sender deg en PM kira.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Sjefen, oppfølgingssamtale og sykemelding
    Av Vimseliten i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 20-06-08, 15:23
  2. sykemelding fra deltidsjobb - men ikke studier?
    Av isa1 i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 27-08-07, 20:38
  3. Sykemelding hva heter det når trygdekontoret betaler mer
    Av cathrin i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 7
    Siste melding: 25-09-06, 23:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn