Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Hybrid View
-
08-09-06, 17:05 #1
Jeg tror ingen ville hatt kroppen min og stoffskiftet dens hvis du hadde visst alle plagene den gir meg. Møkkakropp
.
Ja mange av symptomene du nevner stemmer med meg. Jeg har fått beskjed om å ta jerntilskudd og har gjort det morgen og kveld i 2 mndr nå. Likedan med B12, men hvorfor får jeg jern og B12 mangel, jeg er utredet men fastlegen min finner ingen åpenbar grunn. Jeg tenker at det er en årsak til at jern og B12 kanskje forsvinner ut av kroppen og det er nok den forhøyete omløpshastigheten.
Jeg ser at laboratoriet Fürst oppererer med ref. verdier på T3 på 2.3 - 5.7 og siste målingene jeg hadde var 5.8, det finner jeg veldig merkelig når TSH er på 0.34. Jeg leste at TSH og produksjon av T3 og T4 må sees i sammenheng. Dessuten tenker jeg om kroppen min egentlig skulle hatt T3 på eksempelvis 2.45 så er det jo faktisk alt for høyt.
Og i det siste har jeg begynt å få en tiltagende sus i hodet, problemer med å falle i søvn, 3-dimensjonalt syn, diare, hyppigere toalettbesøk og en merkelig skjelving i musklene nærmest som den samme skjelvingen som når man har badet i iskaldt vann og fryser, spes merkbar ved total avslappning eller anspenning. Frysninger på nesa. Voldsomt dårlig kort-tidshukommelse. Glemte faktisk 1000 kr i minibanken her forleden. Har nylig fått en slags blærekatar lignende følelse. Har også merket at jeg plutselig blir veldig varm og det oppstår en sånn rødhet som man har etter å ha gått 10 mil på ski i påskefjellet, blir varm kun i ansiktet og på ørene. Ørene kan bli nesten rødglødende helt uten videre. Voldsom og urytmisk hjerteslag, kan ligge i sengen om morgenen og telle hjerteslagene mine kun ved å kjenne at hele kroppen banker. Rett etter oppvåkning har jeg målt pulsen min (med pulsklokke) til altid å ligge godt over 80.
Hvis jeg skulle gjette og mine tanker skulle stemme tror jeg at stoffskiftet er littebittegranne forhøyet men at jeg har gått med dette så lenge at plagene stresser kroppen veldig.
Nå vet jeg ikke om plagene mine skyldes stoffskifte overhode men jeg finner ingen annen forklaringsmodell og det gjør heller ikke fastlegen min som tar meg super-seriøst. Hvis det viser seg at jeg har litt for høyt stoffskifte hvordan løser man det. Har tatt bilde av skjoldbrusken og de fant ikke noe tilsynelatende galt.
Hvis evnt. skjoldbrusk kjertelen produserer T3 og T4 uten å la seg regulerer av TSH, altås at den lever sitt eget ukontrollerte liv. Hvordan kan man da nedregulerer T3 og T4 produksjonen ? Hadde jo vært interessant å prøve noe medisiner for å rett og slett utelukke ting. Men det finnes kanskje ikke medisiner som gjør dette ?
Og du verden så lite allmenleger egentlig kan. Eller de kan littebittegranne om massevis. Og det er for lite for de fleste.
Forresten skal jeg til en spesialist i indremedisin og endokrinolog på Spesialist-senteret her i Oslo om 2 uker og da tenker jeg på om det er noe jeg burde passe på å si eller gjøre den korte stunden jeg er hos han? Er så redd for at jeg skal fortsette å ha alle plagene mine uten å få bli tatt seriøst for nå er jeg så plaget at jeg føler jeg har problemer med å holde ut og få tiden til å gå.
Lignende tråder
-
TANKER OM KOST
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 13-09-08, 20:29 -
tanker rundt å lese andres erfaringer
Av Gerd i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 23-05-07, 18:42 -
Sjukvårdsrådgivningen - Hypertyreose
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 02-03-07, 21:02

Svar med sitat
Bokmerker