Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
-
06-09-06, 19:54 #1
Alt er så slitsomt akkurat nå...
Har nå gått på Levaxin i 3 mnd, men merker ingen forandring. Alt er så ubeskrivelig slitsomt og tungt, føler meg som en zombie. Tok prøve på anti TPO hos legen sist gang, og de viste målinger på 694, samt tsh var på 11,94 og fritt tyroksin på 11,5. Er dette en grunn til at alt går så langsomt? Leste her inne om enkelte som bruker Reductil, hva skal til for at man skal få prøve det? Vekta har bare gått oppover de siste mnd, det gjør ikke selvfølelsen noe bedre. Det kreves så mye i dag, man skal være i full jobb, være en god mor og samboer som alltid skal stille opp, være en god venn og man skal se bra ut. Klarer ikke det jeg nå. Føler at alt går imot meg, når skal ting snu...? Ønsker å mestre det som forventes av meg, men det er for tungt, jeg klarer det ikke.
Huff, dette ble bare sutring- beklager
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
06-09-06, 20:01 #2baremei Gjest
Hvor stor dose levaxin tar du og når er siste blodprøve fra?
Og du? Du har lov til å sutre nå - bare ikke la det bli en vane som dynger deg ned siden.
-
06-09-06, 20:07 #3
50 og 100 annenhver dag har jeg tatt den siste mnd, men merker absolutt ingen virkning... Vet det kan ta tid, men er så utålmodig. Vil så gjerne ha "livet" mitt tilbake, så jeg kan være den sprudlende jenta jeg en gang var.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
06-09-06, 20:08 #4
... og jeg lover at sutringen ikke skal vedvare
-
06-09-06, 20:10 #5
Jeg syns du skal si til legen din at du ikke merker noen virkning, kanskje du trenger å øke dosen.
Etter min mening bør man ikke forsøke i mer enn 1 år for å se om noe hjelper.
-
06-09-06, 20:16 #6baremei Gjest
Med en så høy TSH tror jeg at jeg ville våget en økning til 100mcg hver dag i 6 uker, så ny blodprøve og ny økning - til 125mcg daglig. Nye 6-8 uker og evt. ny økning.
Derfra ville jeg tatt det roligere, og økt med bare litt ikke oftere enn hver 3 mnd.
Jeg gjetter på at du ikke vil merke nevneverdig bedring av formen før TSH bikker under 5, kanskje ned mot 3, og at FT4 holder seg i øvre halvdel.
Snakk med legen din, det er ingen mening i seigpining heller.
-
06-09-06, 20:17 #7
Hva mener du jeg skal gjøre hvis det ikke hjelper etter ett år da Cat?
-
06-09-06, 20:28 #8baremei Gjest
Da, om ikke før, prøver man med kombinasjonsbehandling: Levaxin for T4-tilskudd, og bla-bla-husker ikke navnet for T3-tilskudd.
Hjelper ikke det heller setter man seg på legen sin til man får prøve Armour. Evt. bytter lege og setter seg på dem også i tur og orden helt til en gir etter og gjør som du vil.
I mellomtiden gjør du ditt beste for å spise riktig, sove riktig, trene så sant du er i stand til det, være ute i solen, sørge for å få sjekket nivåene av B12 og jern og vit. D og evt. ta tilskudd, mange får alt for lave verdier som hypo, og hver for seg gir disse manglene hypo-symptomer.
Og ta en multivitamin eller to hver dag og drikk nok vann.
-
06-09-06, 20:32 #9
Her fikk du noen veldig gode og oversiktlige råd! T3-tilskuddet heter forresten liothyronin, så vet du det - hvis det skulle bli aktuelt. Riktig god bedring, og har du flere spørsmål så bare fyr løs! =)
-
06-09-06, 20:41 #10
Tusen, tusen takk for hjertegode svar og tips. Er så glade for å ha dere her inne. Stor klem fra meg (."(",)
Lignende tråder
-
Akkurat som om jeg går i koma...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 43Siste melding: 07-10-07, 21:50
Svar med sitat
Bokmerker