Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 78
    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

det skjønte jeg etter jeg hadde svart..he he.litt for sent.at det gjaldt medisiner mener jeg.
    nå,etter jeg fikk invilget mu,har det vært omorganisering i kommunesystemet,slik at a-etat,sos konr og trygdekontor en samlet i ett organ.om noen uker nå må jeg tilbake til møte i dette organet,og forsvare meg på en måte.må redgjøre for alt igjen.jeg gruer meg,for å ha 3 slike organer på mes samtidig er for massivt for meg tror jeg.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til n`Finn

Pulsen min var målt om kvelden, men etter at jeg hadde sittet lenge i ro, så jeg får vel prøve å måle den om morgenen.

Jeg trener aerobic og styrke.

Det er veldig urettferdig at vi straffes slik jeg oppfatter det for at vi bruker Armour og ikke får det på blåresept.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det blir nok ikke så stor forandring, men grunnen til at vi som har hypothyreose bør måle den like etter at vi våkner ( og måle temp da) er at da er den påvirket av basalstoffskiftet.
    Basalstoffskiftet er det som foregår når hjernen har slått av alle andre funksjoner enn de som holder oss i live.
    I våken tilstand vil kroppen kreve øket næringstransport og muskelaktivitet og tanke aktivitet vil føre til økt temp og puls.
    Senere på dagen fører også dagens dont og slit til øket hvilepuls.

Så er behovet for en ensartet måling også tilstede, slik at resultatet kan sammenlignes med tidligere dager. En enkelt måling vil ikke være så verdifull, men om en tar en eller to i uka og noterer på kalenderen så kan det brukes til å følge litt med på og relatere til stoffskiftet og dosen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Buskerud
    Alder
    52
    Meldinger
    31

Standard Doseøkning ?

Tok nye blodprøver for 2 uker siden, har gått på en prøve periode med Levaxin 50 micro gram i 10 uker. Fikk brev fra legen med ny resept på 100 micro gram og han skrev noe om at stigningen av ett eller annet var for liten

Forrige prøver var som følger

FT3 : 4,2 ( 2,3-5,7)
    FT4 : 13,6 ( 9-22)
    TSH : 1,1 ( 0,20-4,0)
    Anti TPO : 169 ( <35)

Nå var de

FT4: 14.2
    TSH: 1.0
    Anti TPO : 199

I disse 10 ukene med 50 micro gram økte vekten pent og pyntelig med 2-3 kilo, nå etter 1 uke med 100 har jeg gått ned 2 kilo , begynt å jobbe litt igjen og føler at formen er " litt" bedre . Har dessverre fått kviser som en tenåring og humøret og lunta er dårlig .

Hva syns dere ? er det tilrådelig å gå videre på 100 micro gram daglig ?
    Syns selv legen min er kjempe god som ville la meg prøve Levaxin,men aner ikke hvor mye han kan om stoffskifte

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du skriver ikke så mye om andre symptomer du har, men etter prøvene å dømme kan det jo se riktig ut å fortsette.
    Det er ikke så lett å kjenne igjen alle stoffskiftesyptomene sånn til å begynne med, men det er nok lurt å lese seg opp på hva disse kan være, og så prøve å regne med disse når gjør din dosevurdering.
    Har du fått en diagnose ?
    Hvordan tolkes din positive anti-TPO ?

Kanskje er det slik at kjertelen din gradvis blir uproduktiv på grunn av antistoffene. Da vil dosebehovet jo øke.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Buskerud
    Alder
    52
    Meldinger
    31

Standard Ligger på sykehuset nå

Har lenge ligget i grense land for lavt stoffskifte, har brukt 100 mg levaxin og nå er kroppen helt ute å kjører . Ble lagt inn på Onsdag og var skikkelig dårlig, puls og hjerte løp løpsk og nå har de tatt masse prøver.
    Jeg har TSH på 0.02 og jeg har ikke brukt levaxin på 2 måneder, hva er det som gjør at jeg nå har fått høyt stoffskifte ? blir sjekket grundig her og de holder meg helt til de finner ut hvorfor.
    Pga blodet som strømmet så fort, har jeg fått bi lyd på hjertet , håper den blir borte etter behandling

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei du.

Vet ikke hvorfor du nå plutselig har fått høyt stoffskifte.. Håper legene finner ut hvorfor raskt! Jeg hadde samme symptomer som deg når jeg oppdaget at jeg hadde høyt stoffskifte. Hvilepuls som var veldig høy (140) og bilyd på hjertet. Begge deler har blitt bra etter behandling

Ønsker deg lykke til og god bedring!

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Buskerud
    Alder
    52
    Meldinger
    31

Standard Jobber alle sammen

Eller er noen sykmeldt, legen min her på sykehuset hadde et håp om at jeg kunne begynne å jobbe igjen om en 2-3 uker,men jeg aner ikke

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Oj sann, hvis du er så dårlig kan du vel ikke jobbe.. Jeg jobber 100 prosent nå men nå er jeg jo frisk. Da jeg var på mitt dårligste var jeg litt sykmeldt (og jeg var aldri så syk at jeg måtte innlegges, hvilepulsen var 100 på sitt verste). Jeg var 100% sykmeldt en periode og har også vært gradert sykmeldt, dvs, jobbet 80% eller 60% f.eks. 40% har jeg vært nede i også, det har variert i perioder. Man må finne noe som passer, ikke presse seg for mye heller.

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte eller ikke?
    Av Hella i forumet Normalverdiene?
    Svar: 5
    Siste melding: 19-04-11, 10:04
  2. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 18:08
  3. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 18:08
  4. høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
    Av lene84 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 05-05-07, 08:56
  5. Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
    Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 4
    Siste melding: 14-01-07, 22:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn