Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
01-09-06, 10:59 #7
Dårlig vekst hos barn - stoffskifterelatert?
Hei Marge!
Merete har nevnt denne posten for meg, men jeg har ikke lest den før nå - jeg ser den begynner å bli gammel, men tillater meg å gjennåpne den.
Minste gutten min på 14 mnd har veldig dårlig vekst - han har ligget langt nede i referanseområdet på vekstkurven lenge og hadde ved ettårskontrollen fallt ned på nederste streken i denne. Har prøvd å diskutere dette med både helsesøster og lege ved hver kontroll, men har fått beskjed om at det ikke er noe å bekyre seg over ...noen er høye og noen lave ...helt naturlig.
Først ved ettårskontrollen fikk jeg napp hos en vikarierende helsesøster som sa det jo ville være naturlig og å undersøke om det kunne være en sammenheng mellom hvor kresen han er i matveien, atopisk eksem, dårlig vekst... Hun skulle lage et notat til 15 mnd kontrollen så han ble henvist videre om han ikke hasdde gjort et hopp på vekstkurven til da.
Ja, og det er ganske riktig det hun sier, men jeg kommer i tillegg å be om å få stoffskiftet hans sjekket - det er jo en del stoffskifteproblemer både i minn og min manns familie. I den anledning lurer jeg på om du fant ut noe mer konkret om referanseverdiene hos barn. Hvordan lå ditt barn i vekstkurven, og hvor lang tid tok det før barnet ditt ble henvist før dere kom til utredning. Hva gikk utredningen ut på, resulterte det i en diagnose og event. behandling ...og er det noen fremgang i veksten i dag?
Vet det ble mye, men ville bli veldig takknemmelig om du gidder å svare.En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
Lignende tråder
-
Vi vil ha barn etterhvert
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 38Siste melding: 24-06-10, 10:39 -
Armour til barn?
Av Bellissimo i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 16:29 -
små barn og stoffskiftesykdom
Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 23-05-07, 05:38

Svar med sitat
Bokmerker