Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
-
30-08-06, 10:25 #1
vondt i halsen- et symptom?
Hei,
Jeg lurer på om vondt i halsen er et symptom på stoffskifteproblem. Jeg har ikke lest om det noen sted tror jeg, men det var legen min som spurte om jeg pleier å ha vondt i halsen. Og jeg har jo det....har bare ikke tenkt på at det kunne henge sammen med stoffskiftet.
-
30-08-06, 10:43 #2
Ja, det kan visst det ettersom skjoldbruskkjertelen er på halsen. Kanskje den av og til vokser litt og presser på.
Har en del vondt i halsen. (Også i musklene på halsen og i nakken, men vet ikke om det har sammenheng.)
Så har jeg vondt for å svelge, og det sitter alltid "tusser" på stemmebåndene."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-08-06, 14:25 #3
Veldig vanlig virker det som.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-08-06, 18:46 #4
Takk for svar. Så da har jeg nok en grunn til å tro at det er noe galt med stoffskiftet mitt....
Jeg burde kanskje ikke stille så mange slike spørsmål nå etter alle diskusjonene som går om form og innhold på forumet, men jeg lurer likevel på flere ting.
Er kvalme også et vanlig symptom? Vet at mageproblemer er vanlig. Men kvalme har jeg ikke hørt så mye om. Og hva med smerter i/ved ørene?
-
30-08-06, 21:13 #5
Jeg er kvalm og jeg i lange perioder
Var aldri det før......Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-08-06, 22:20 #6
Pling - jeg har ikke fulgt med på en stund, går du å lurer på om det er noe med stoffskiftet ditt ?
Symptomene du spør om har nok flere merket i tiden før man blir behandlet. Og også de som behandlingen ikke virker helt bra på merker disse.
Har du tatt prøver ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-06, 22:38 #7baremei Gjest
Nei, ærlig talt! Rull inn du'a!
Opprinnelig skrevet av pling
Dessuten er det "din" tråd.
-
30-08-06, 22:54 #8
Kjære pling
Du må bare spørre så mye du vil. Alle har vel lik "stemmerett" her inne, skulle jeg tro.Jeg burde kanskje ikke stille så mange slike spørsmål nå etter alle diskusjonene som går om form og innhold på forumet, men jeg lurer likevel på flere ting. Er kvalme også et vanlig symptom? Vet at mageproblemer er vanlig. Men kvalme har jeg ikke hørt så mye om. Og hva med smerter i/ved ørene?
Symptomene på lavt stoffskifte blir satt opp litt anderledes fra sted til sted, dvs noen går ofte igjen. Det var ei som la inn ei liste her for ei stund siden hvor det stod mange symptomer i, men jeg kan ikke huske hvor det var. Dette er hva jeg finner nå:
http://www.helsenytt.no/artikler/hun_stoffskiftet.htmDe vanligste plagene er slapphet, kuldefølelse og forstoppelse. Men fordi alle celler i kroppen påvirkes, kan man få en rekke symptomer som kan peke i ulike retninger. Det kan være kuldefølelse, vektøkning, hevelse i kroppen, tørr hud, håravfall, hukommelsessvikt, menstruasjonsforstyrrelser, nedsatt kjønnsdrift, tretthet og økt søvnbehov, depresjon, muskelsmerter og muskelstivhet, leddproblemer, langsom puls og tørre slimhinner.
Du nevner kvalme, jeg mente at det kunne inntreffe ved stoffskifteproblemer, kanskje helst ved høyt stoffskifte?
Gøy at du skulle spørre om smerter ved ørene. Av og til er det som et lokk lukker seg på det ene øret mitt. Kan også godt ha stikkende smerter i dette øret, ja faktisk hele den siden av hodet (hodebunnen), er veldig sår. Men jeg vet ikke om dette kan knyttes til stoffskiftet."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-09-06, 11:41 #9
YESS!!!!!
Her kjenner jeg meg igjen, en trykkende følelse i halsen og stikkende smerte i øreregionen av og til.
Kvalm blir jeg også om det er noe jeg skal, kan godt vere en enkel ting, på butikken eller besøk.
MVH
TorHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
01-09-06, 12:09 #10
Jeg er også ofte sår i halsen og "kremter" mye når jeg snakker. Har også vondt ved ørene og nedover kjeven - noe jeg har trodd kom av anspenthet...
Og Stina - det du skriver om å være sår og øm i halve hodet - ja, det har både jeg og mannen min innimellom. Har aldri hørt om noen andre, så jeg trodde det "lå til familien"( hi, hi ). Det varer gjerne noen dager og er skikkelig ubehagelig! Til orientering så har han IKKE lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Vondt i halsen - UL
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-03-07, 14:34 -
Vondt i halsen min jeg!
Av Shanita i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 0Siste melding: 04-02-07, 20:29 -
vondt i halsen...
Av christina i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 5Siste melding: 26-10-06, 16:56
Svar med sitat
Bokmerker