Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
Et alternativ til å bytte lege kan være å få en second opinion hos en annen lege.
Ja, det var det første som slo meg da jeg begynte å lese innlegget ditt. Det er faktisk en lovbestemt rettighet du kan og bør benytte deg av!

At legen din ikke tror på ME som diagnose er :evil: ...ja, jeg er mållaus (...så godt som ). Vet ikke om du har hørt om Semmelweis (men legen din har det, garantert) - alt på 1840 tallet begynte han å se sammenhengen mellom kvinner som døde i barselseng og dårlig håndhygiene (legene gikk direkte fra obduksjoner til å hjelpe de fødende uten å vaske hender), men han ble ikke trodd og var et offer for intriger og mistet til slutt jobben sin. Først på 1860 tallet fikk hans "sannheter" erkjennelse og standarer for hygiene begynte å komme på plass i sykehus.

Nå sier jeg ikke det at dette kan sammenlignes med en lege som ikke tror på ME, men derimot at legen din er i fåtall om sin mening og at sjansen for at han tar feil er stor - det har skjedd før! Betyr det at han er villig til å dømme deg til et liv i h... , heller enn å henvise deg videre så du kanskje får hjelp?! Bruk retten din og få en uavhengig vurdering om han ikke henviser deg videre straks!

Vet det ikke er så mange eksperter på ME, men har hørt det skal være en veldig flink en i Bergen. Min venninnes søster har ME, så om du vil, kan jeg prøve å finne ut hva han heter.