Vis meningsmålingsresultat: Har du noen gang byttet lege pga. dårlig oppfølging/behandling/samarbeid?
- Velgere
- 28. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
-
Nei, har bare god erfaring med fastlegen min.
3 10.71% -
Ja, en gang, men er heller ikke nå fornøyd.
4 14.29% -
Ja, flere ganger, men har enda ikke funnet en som tar meg på alvor.
4 14.29% -
Ja, en gang og fornøyd ved første forsøk.
3 10.71% -
Ja, men flere ganger før jeg kom til en som tok meg på alvor.
5 17.86% -
Vurderer det fortløpende.
5 17.86% -
Ingen alternativ passer.
4 14.29%
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Byttet lege?
Threaded View
-
28-08-06, 22:46 #3
Jeg har vurdert å bytte lege fordi jeg mistenker ME, og det tror han absolutt ingenting på.
Men på den andre siden har han vært veldig grei opp i gjennom - sikkert mye greiere enn de fleste. Og så har han vel med tid og stunder lært en del om stoffskiftet. Når jeg leser noen historier her inne, så kan han vel kanskje mer enn de fleste.
Så hvis jeg skal bytte, så vil jeg høre med andre først om erfaringer de har med den og den legen. Har gjort det litt, men bor ikke i en altfor stor kommune, og må da evt til nabokommune for å bytte lege. Alle "gode" fastleger her er fullt opptatt. Så hvilke alternativer har man?
Men jeg har litt tro på å kanskje kunne "utdanne" sin egen lege litt, hvis man får han med på det. Istedenfor å stadig bytte lege, så gir man han informasjon om sin egen sykdom. Leste/hørte en plass for nylig at man ikke kunne forvente at fastlegen skulle kunne så mye om stoffskiftet, for det var så mange lidelser han skulle kunne noe om.
Så kanskje jeg ville ta vesentlig med i betraktningen legens vilje eller uvilje til å henvise til spesialist f.eks.
Ja, det blir ei hel pakke å vurdere, men respekt må jo i alle fall være til stede ;)
Et alternativ til å bytte lege kan være å få en second opinion hos en annen lege."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Lege i Bergen
Av mohaienne i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 09-10-07, 14:28 -
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Byttet fastlege...
Av Dolphin i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 09-01-07, 06:49 -
Amerikansk lege om TSH
Av Sunva i forumet TSHSvar: 14Siste melding: 09-11-06, 09:19 -
Lege i Trondheim?
Av Abra i forumet Hos legenSvar: 12Siste melding: 31-05-06, 17:38