Jo - det gjør det jo da, og det kan måles også, men koagulasjonsfaktoren ?
I sommer har jeg for første gangen funnet noe som endrer mine tidligere erfaringer med vitaminer. Jeg har aldri merka forskjell på noe jeg har tatt, men D-vitamin, det virker.
Det virker utrulig negativt ! Jeg føler meg verre og enda værre om jeg tar mye. Vel tenkte jeg, og fikk krangla meg til en måling som var 93 (50-150) og "mitt i øgat" om en skal si det. Og det er ALLE mine prøver ( untaket stoffskifteprøver da - de er alltid alt annet enn det).
93 framkom etter en ukes pause fra en uke med 50µG/dag med D vitamin.
Så da prøvde jeg kalsium med svært positivt resultat. Det fører jo til at et rotete hue blir (om mulig) enda mer rotete. Jeg drikker jo melk nok ? Og spiser solsikkekjærner og andre saker som inneholder kalsium.
Så da prøvde jeg kalsium med D-vitamin - og magnesium og E og C og K - da, som skulle fikse koaguleringen i blodet. (skal forresten ikke mye kål til før du får nok av denne) - men dette førte ikke til noen forbedrende hos meg. Så har jeg tatt rein kalsium i noen uker som jeg har brukt svært lite Armour (1G/dag)
I dag kjente jeg tendenser til underdosering og hølja innpå 50µG D-vitamin isteden for å gjøre som jeg pleier - å øke Armourdosen !
Hvordan går dette ?????
Må si til slutt (for mitt rotehue klarte ikke flette dette inn der det burde kommet naturlig) - Det virker som at D-vitaminet gjør at jeg trenger lavere Armour dose ? Brukte jo 2G - nå 1G i snart 2 måneder - og har det fint.
Er det mulig ?