Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
Tråd: Urinsyregikt
Hybrid View
-
16-08-06, 21:50 #1
Hei catrin.
Jeg har også hatt litt forhøyet urinsyre, men dette gikk drastisk ned etter at jeg begynnte med kalsium. Jeg har ikke fått avklart dette med legen enda, men jeg tar 1-2gram om dagen med Weifa Kalsium uten noen vitamintilskudd. Dette etter å ha forsøkt flere slag med forskjellig vitamintilskudd i. Den uten virke rett og slett best - på meg.
Men jeg har nok en spesiell lidelse som påvirker dette. Jeg har hatt leggkramper fra dag en på Levaxin. Og de kan i perioder være så kraftige at de ødelegger nattesøvn og alt. Man ser også et fenomen utenpå leggene som ser ut som konstant leamus. Maur under huden sa legen min - som ikke hadde sett noe liknende. Det stopper ikke, men kalsiumet hindrer at det oppstår kramper - og urinsyra har aldri vært så lav som etter at jeg begynte med dette.
Må også legge til at D-vitamin i store doser (50µG/dag) førte til kjempeproblemer med krampene - og kalsiummet fjerner problemet på et kvarter !
Men som jeg sa......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker