Viser søkeresultater 11 til 20 av 78
-
14-08-06, 08:56 #11
Svar på blodprøver
Fikk disse svarene i dag, skjønner ikke hvorfor anti tpo stiger og de andre er normale. Føler meg drit dårlig og er mega trøtt. Puttet 3 barn i bilen og hastet til barnehagen, for å finne ut at jeg hadde glemt at det var stengt pga planleggingsdag :x . Skikkelig nedtur etter barnehage ferie i 3 lange uker :(
Gledet meg så mye til å få noen timer alene med minsten og slappe av litt.
Prøvene er som følger, ref står i parantes
FT3 : 4,2 ( 2,3-5,7)
FT4 : 13,6 ( 9-22)
TSH : 1,1 ( 0,20-4,0)
Anti TPO : 169 ( <35)
Skal til legen på onsdag og skal da få levaxin eller jeg vet ikke om jeg skal begynne pga prøve svarene
-
15-08-06, 06:19 #12
Fikk disse svarene i dag, skjønner ikke hvorfor anti tpo stiger og de andre er normale. Føler meg drit dårlig og er mega trøtt. Puttet 3 barn i bilen og hastet til barnehagen, for å finne ut at jeg hadde glemt at det var stengt pga planleggingsdag . Skikkelig nedtur etter barnehage ferie i 3 lange uker
Gledet meg så mye til å få noen timer alene med minsten og slappe av litt.
Prøvene er som følger, ref står i parantes
FT3 : 4,2 ( 2,3-5,7)
FT4 : 13,6 ( 9-22)
TSH : 1,1 ( 0,20-4,0)
Anti TPO : 169 ( <35)
Skal til legen på onsdag og skal da få levaxin eller jeg vet ikke om jeg skal begynne pga prøve svarene
-
15-08-06, 14:25 #13
Vil bare kommenter din FT4.
Det ser ut til at den har sunket som du selv sier fra 18 til 12-13 over tid. Dette kan godt gi symptomer. Min egen FT4 lå runt 12-13 i mange år og eg fik sterkere og sterkere symptomer på lavt stoffskifte som tiden gikk selv om FT4 ikke endret seg noe særlig, den var på 12-13 hele veien.
Nå ligger den runt 16-17 og nesten alle symptomene på lavt stoffskifte er borte.
FT4 er "lageret" av stoffskiftehormon i blodet som omdannes til det aktive FT3 som kroppen bruker. Det kan tenkes at når lageret er lite går kroppen over til sparebluss og FT3 synker ikke.
Lykke til med medisineringen.
-
15-08-06, 19:16 #14
Og din Anti-TPO er Sikker forhøyet nå - har den ikke doblet seg siden siste prøvetakning av disse?
Men jeg kan enda ikke si at du bestemt har lavt stoffskifte, vet ikke hvordan det skal bli stadfestet i din situasjon. Min sønn har jo hatt mye høyere Anti-TPO + symptomer i 5-6 år, og skal først nå muligens få forsøke Levaxin.
Håper du finner ut av det, evt hva annet det kan være.
Lykke til videre ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
15-08-06, 19:25 #15
Jo anti TPO var på 82 i mai i fjor og nå er den på 169.
Skal til legen i morgen, får høre hva han sier da.
Håper at vi sammen kan komme til en løsning og at formen snart blir litt bedre.
Ps: minstemann har blitt en ny unge
skriker nesten ikke lenger, fikk kløestillende av spesialisten og den har hjulpet masse.Kjempe godt for en sliten mor
-
16-08-06, 18:29 #16
Anti TPO er en "helsetest" av kjertelen. Den viser egentlig om immunsystemet ditt lagert antistoffer mot kjertelvevet.
Selve testmetoden er dårlig og upressis og tallnes størrelse sier ingeting om hvor kraftig kjertelen er angrepet - bare at den er det når den er over en viss grense - og det er din. Da har du konstatert at du har thyreoditt og da er det helt unødvendig å ta denne testen flere ganger.
Hvis du har hatt dosen din lenge viser tallne at det er rom for en liiiten økning av den - men det er ikke nødvendig å øke viss du ikke har symptomer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-08-06, 20:49 #17
Du skriver at du ikke føler deg i form selv om prøvene dine ser ok ut. Det er viktig å huske at hvordan du føler deg også er viktig ikke bare prøve svar, selv om det er mange leger som ikke forstår det.
-
18-08-06, 20:13 #18
Ja, det er sant. Ikke bare sant, det er det aller viktigste, og viktigere enn prøver. Iallfall våre prøver da.
Prøver er brukbare til å grovstille dosen med. Slik at man vet omtrent hvor mye en skal ta. Deretter mener jeg at det er bedre å lære seg selv ved å prøve å feile - enn å ta prøver.
Jeg har tatt mange prøver, men ikke fra i fjor sommer til nå. Og det gikk fint.
Nå har jeg tatt noen prøver igjen for det blei litt kluss da jeg tok D-vitamin. Så for å finne ut mer om det tar jeg noen nå en stund.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-08-06, 20:36 #19
Det der er helt riktig. Jeg er så heldig at jeg har en lege som er enig i dette. Skal ut å reise og passet på å få tatt en blodprøve. Den kom tilbake med et resultat på FT-4 på 29.5! Jeg ringte legen og han ba meg redusere dosen Levaxin med 30%. Da protesterte jeg. "Det var jo det jeg gikk på da jeg hadde for lav FT-4, husker du. Og i sommer har jeg hatt det kjempefint. Føler meg i fin form selv om hvilepulsen ligger på 94". Da svarte den gode legemann: "Det er jo det viktigste. Da kan vi trappe ned litt forsiktig for å finne DIN riktige dose for tiden. Trapp ned med 15%, du. Så tar vi en ny prøve i oktober!" Det er lege-gutten sin det
Har minimalt med skjelvinger og ingen hjertebank, selv med denne høye hvilepulsen. Treningspulsen kan tangere 140, men da er aktiviteten også på topp.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
03-09-06, 20:22 #20
er det tilfelle at hvis det først har begynt å danne antistoffer mot kjertelen,så stopper det ikke før den er ødelagt?
hvorfor er det ingenting å gjøre for å bevare kjertelens funksjon?
har jeg forstått det riktig:hvis man først får utslag på en Anti TPO prøve,så vil det ikke reverseres?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte eller ikke?
Av Hella i forumet Normalverdiene?Svar: 5Siste melding: 19-04-11, 10:04 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
Av lene84 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 05-05-07, 08:56 -
Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 14-01-07, 22:34
Svar med sitat
Bokmerker