Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: Merkelige sammenhenger?
Threaded View
-
12-08-06, 22:34 #20
Det er ganske vanlig å drepe kjertelen med radioaktivt jod hvis man får tilbakefall av Graves etter å først ha brukt Neo-M. Jeg tror faktisk hun har vært heldig som har sluppet unna to ganger. Min lege truer med radioaktivt jod hver gang jeg snakker med ham og jeg har kun brukt medisin et halvt år.
Jeg forstår det slik at mange leger er negative til at man bruker Neo-M over lang tid. På andre forum (engelskspråklige) som jeg er en flittig leser på ser jeg at mange har brukt tabletter tilsvarende Neo-M i maaaaaaaange år uten bivirkninger. Dette er personer som føler at de har fått en ok form etter at stoffskiftet stabiliserte seg. Andre igjen føler at medisinen ikke gjør dem friske og velger radioaktiv behandling eller operasjon som alternativ. Disse blir jo hypotyroide etterpå og ikke alle er like fornøyde med det heller.
Dette er vanskelige ting....men venninnen din kan vel kanskje få en henvisning til en spesialist først eller en second opinion av en annen lege før hun bestemmer neste skritt. Min lege skal i hvert fall ikke tvinge meg til sykehuset før jeg har fått minst en annen leges syn så saken.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
Haha, endelig en forklaring på merkelige symptomer!
Av Lilje i forumet Lavt stoffskifteSvar: 135Siste melding: 18-11-08, 11:03 -
Merkelige lyder fra halsen
Av Gitte i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 2Siste melding: 21-08-07, 20:50 -
ENDOKRINILOGER MERKELIGE DYR
Av cathrin i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 02-10-06, 22:36

Svar med sitat
Bokmerker