Viser søkeresultater 11 til 20 av 67
-
09-08-06, 16:16 #11
Heia Stina

58 i puls er innenfor normalen, som jeg leste her en dag, skulle være mellom 50 og 80.
Hjertet mitt raste ikke avgårde da jeg var høy, men det banket hardt og ujevnt. T3 virker mye mer direkte på hjertet enn T4, så kanskje litt av forklaringen ligger der? Jeg snakket med ei dame som gikk på for mye lithorynin i 2 år, og hun fikk hjerte problemer. Så du bør følge opp med blodprøver på T3 Stina!
Ellers bør du kanskje ta en undersøkelse av hjertet. Det kan du gjøre hos fastlegen
Bare sånn for sikkerhets skyld. Så viser det nok tydelig om det er noe å bekymre seg over.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-08-06, 16:21 #12
Det du sier her om liothyronin, Anne Ma, er kjent for meg og jeg har alltid lurt på om det gjelder for armour også..? Ettersom også den inneholder direkte t3.. (i motsetning til levaxin hvor t4 må konverteres)
-
09-08-06, 16:29 #13
Hei Marianne

Med Armour så inneholder den mer T3, men mindre T4. Og uten T4 kan ikke kroppen produsere så mye T3
Så det jevner seg nok ut i det lange løp. Men som du kanskje har lest her inne så er det mange av dem som tar et lite tilskudd av Levaxin for å holde T4 oppe.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-08-06, 16:37 #14
Hei igjen, venner ;)
Jo, har Armour i bakhodet, men har ikke lyst - ikke til å kjempe meg til å få det + at jeg er blitt vegetarianer i år. Dessuten skulle vel Liothyroninen gitt indikasjoner på om jeg var på rett vei ved å hjelpe litt?
Gidder ikke å sjekke hjertet, det kan jeg bare si ifra om, orker ikke å spekulere i mer elendighet. Men det med T3'en og hjerter må jeg heller passe på med via blodprøver, det er jeg veldig enig i.
Kan man få syntetisk fremstilt T2?
Det var utrolig pent sagt av deg, Marianne, spesielt ettersom jeg roter og surrer så fælt. Men noe klarer jeg av og til å få riktig, så det er jo bra.Jeg er enig i Brits, du er en kjemperessurs på forumet her Stina!
(Nå synder jeg altså litt her, men jeg kan ikke dy meg
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-08-06, 19:24 #15
Kjære Stina! Forferdelig at du plages så mye! Du skrev:
"Har dog økt dosering fra 100 mg Levaxin om dagen til 150 mg, samt 20 µg Liothyronin."
Det jeg lurer på om ikke det er en ganske stor økning? I flg. vår gode venn dr. Haug anbefaler han at vi øker med 25mikrogram pr. døgn og du har økt med dobbelt så mye? Kanskje det er årsaken til din dårlige form?
Det er mange eksempler om folk som blir helt "slått ut" av hypothyreose. Hørte om en kvinne som ble innlagt på sykehus, hun var veldig dårlig og de mistenkte at det var noe med hjertet, men det var hypothyreose.
I et infoskriv fra Thyreoideaforbundet står det at bl.a.: " Antallet og alvorligheten av symptomene varierer med sykdommens varighet, og hvilket som helst av symptomene kan være det mest fremtredende problemet for en pasient mens det hos en annen nesten ikke er merkbart - eller totalt fraværende." ..."..symptomer: tretthet,svakhet, vektøking, kuldeskjærhet, muskelsmerter og kramper, forstoppelse, lav puls, depresjon, hukommelsessvikt og unormal menstruasjon."
Skulle virkelig ønske at du ble bedre øyeblikkelig Stina! Denne sykdommen er en tålmodighetsprøve av dimensjoner. Er kjempelei av den ofte, men vi må bare prøve å mobilisere kraft til å holde ut, støtte hverandre, lære mest mulig om hypo og hvordan vi best mulig kan leve med denne sykdommen.
Klem til deg!
Du er en super støttespiller Stina, ønsker deg kun det aller beste!
-
09-08-06, 20:55 #16
Herlighet - har jeg dødd og kommet til himmelen? Jeg er jo omgitt av engler.
JoniDu er en super støttespiller Stina, ønsker deg kun det aller beste!
Når jeg økte, så økte jeg med 25 mg i 4 uker ca tror jeg, så ytterligere 25 mg etterpå det. Det var vel ifra slutten av mars til 13. juni da jeg gikk til legen. Så fikk jeg Liothyronin. Jeg gikk da tilbake til 100 mg Levaxin om dagen og begynte med 10 µg Lio. Så etter 14 dager - 100 mg Levaxin og 20 µg Lio. Så kom jeg til å tenke på at noen mente at når man får T3 så trenger man også øke T4 av en eller annen grunn som jeg nå har glemt. Derfor har jeg nå litt etter litt økt til 150 mg Levaxin sammen med de 20 µg Lio.
Men det er kanskje noe jeg ikke har latt komme klart nok fram. Jeg har hatt det noenlunde slik som jeg har det nå i mange, mange år. Noen ting kan bedres, andre ting kan forverres, men alt i alt ca det samme - inkludert flere nedturer hvor jeg da ikke orker noe som helst. Så jeg forstår jo ikke hvorfor jeg ikke blir bedre av alle medisinene.
Interessant det du siterer om hvor ille man kan bli av hypo. Kanskje de aller verste ikke orker å være med her i forumet? Alle de symptomene du nevner har jeg i sterk grad. Og kanskje jeg har hatt det helt fra jeg var veldig liten. I alle fall hadde jeg visse kraftige symptomer allerede da, men om de hører til her eller en annen plass, det er jo det jeg ikke får helt fred med meg selv for.
Så riktig det du sier om at vi må holde ut og støtte hverandre og lære det vi kan.
Klem til deg også, snille Joni ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-08-06, 22:13 #17
Stina det er bare de som går på Armour som må ha ekstra T4. Ikke de som bruker de syntetiske hormonene. Tror du absolutt bør minske Levaxinen!
Og jentene har helt rett i at du er en enorm støtte og glede å ha på forumet!
Klem
Hilsen Anne Ma
-
09-08-06, 22:24 #18
Anne Ma
Men hvorfor det? Er det ikke nok T4 i Armour? Er det ikke alt her - T4, T3, T2, T1?Stina det er bare de som går på Armour som må ha ekstra T4. Ikke de som bruker de syntetiske hormonene.
Og har det ikke vært snakk om en T4/T3 kalkulator? Var det før kræsjen - rakk akkurat å være med ca et par uker før all den gode informasjonen forsvant
Jeg tror jeg skal ringe og høre om jeg kan komme opp å ta nye prøver en dag. Men jeg har altså fremdeles mange hypo-symptomer - buhu!
Takk, vennen
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
09-08-06, 22:29 #19
Grisen har mer T3 enn vi mennesker har i kroppen. Og derfor kan det bli litt lite T4 når man bruker den medisinen. Fikk ikke med meg den kalkulatoren jeg!!
Ta nye prøver du!
Hilsen Anne Ma
-
09-08-06, 23:08 #20
Det ligger link til flere T4/T3-kalkulatorer på siden min:
http://www.stoffskifte.info/selvhjelp.html
Lignende tråder
-
binyrebark? hva er det?
Av Lissa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 05-10-06, 12:44 -
Et helt annet liv.
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 28-09-06, 16:24 -
Kul på ryggen
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 12Siste melding: 28-09-06, 14:18
Svar med sitat
Bokmerker