Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Knutestruma
Threaded View
-
08-08-06, 17:08 #7
Hei igjen
Jeg har Hashimotos. Det vil si antistoffer(AntiTPO) som angriper ens egen kjertel og skaper betennelse. Tilstanden "betennelsesstruma" har jeg ikke hørt om før, er det det samme eller?
Har tatt scintigrafi før jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte, har antageligvis hatt det i mange år uten å vite det, har bare følt meg elendig og blitt verre og verre og har vært sykemeldt og er nå på yrkesrettet attføring.
Sliter veldig enda, blitt noe bedre i formen, men merker at konsentrasjon, hukommelse, og det at jeg blir fort sliten og ikke ork til noen ting, fortsatt henger igjen, vil gjerne bli BRA. Har aldri blitt tatt prøver før for 3 år siden og da ble det ikke påvist knuter??
Men har lest at ved scintigrafi kan med se om man har kalde eller varme knuter, kreft eller ikke....Hva er forresten disse knutene og hvorfor oppstår de? Har de også påvirkning mht stoffskiftet? Kan knutene forsvinne av seg selv igjen eller vil de være der for bestandig og bare bli flere og flere?
Siden min kjertel ikke har vokst nevneverdig vil vel det si det samme som at jeg ikke får den fjernet, så fremt det ikke finnes kreft der da...Skal også be om biopsi om ikke legen sier noe om det selv.
Prøver å finne ut mest mulig på nettet om struma/knutestruma, men synes ikke jeg finner så mye, noen som kan gi meg noen linker?
Noen som har forslag til en lege som forstår og kan mye om stoffskiftet i Østfold? Min er ikke særlig god å ha med å gjøre, vurderer å bytte, men man vet jo heller ikke hva man får bare ved å bytte til en som har ledig plass.
Finnes ikke mange av de som har gode kunnskaper og har vett på å lytte til pasienten, tror jeg.
Mange spørsmål, føler meg litt dum, vet så lite, men føler meg så glad over å ha funnet dette forumet hvor så mange vet så mye
Væren
Lignende tråder
-
Knutestruma - Fine blodprøver
Av Angelina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-10-07, 19:19 -
Knutestruma
Av nita i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 11-05-07, 19:13 -
Knutestruma
Av ronja i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 10-03-07, 22:22

Svar med sitat
Bokmerker