Hei og takk til dere som har svart!

Nei, jeg har ikke tatt biopsi, men skal snart til legen min igjen og da har vel han fått tilbakemelding på UL. Skal høre hva han sier....har ikke særlig tiltro til han, men vi får se. Jeg kommer til å si i fra at jeg vil ta biopsi. Også schintigrafi(sikkert feil stavet), er det ikke der man kan se om det er "kalde" eller "varme" knuter? Det har med kreft å gjøre, tror jeg...Aller helst har jeg lyst til å fjerne hele kjertelen, da er det vel også lettere å finne rett dose på Lewaxin? For sånn som det er nå, er helt uholdbart, finner jo aldri rett dose, er bestandig trøtt og sliten....prøvene blir aldri helt optimale....og jeg er "redd" for disse knutene, selv om det ikke er vanlig å få kreft i dem, er jo risikoen der :(

Har hatt en del vondt i kjertelen eller føles at det er den i alle fall og jeg har hovne lymfekjerteler i nakken, har det med betennelsen i kjertelen å gjøre mon tro? Legen min sa at det var da ikke noe å bry seg om, det kom helt sikkert av noe annet, mente han.....ble ikke snakket noe mer om det. Men disse lymfekjertelene har vært hovne i veldig lang tid.

Lykke til til deg som skal tilbake for ny UL og biopsi, håper at alt er bra!!!!! Må være en forferdelig følelse å kjertelen helt opp under haka, heldigvis har ikke min vokst noe særlig. Men føler at det sitter noe i halsen og må kremte hele tiden, renske stemmen når jeg skal si noe og føler at det noe der når jeg svelger.

Redselen min skyldes nok at jeg har en venninne som for noen år tilbake fjernet halve kjertelen pga knuter og at den var stor. Det ble ikke påvist kreft da. Hun har følt seg dårlig i flere måneder og vært til mange undersøkelser uten at noe har blitt funnet ut. Hun utviklet hovne lymfekjerter særlig på siden av halsen, men ble fortalt at stoffskiftet var bra. Det var nok en betennelse i kroppen, sa legen, men ingen fant ut hva og hvor.....Men plutselig ble det påvist kreft(ble tatt prøver at lymfekjertelene) og den har spredd seg til flere steder i kroppen og den kan ikke helbredes, kanskje holdes i sjakk i noen år .... for en nedtur-hun er helt knekt og bare det å gå å tenke på at kreften herjer i kroppen og vite at det er bare en vei....Uff for en følelse det må være
Kreften og det at halve kjertelen ble fjernet for noen år siden bør jo ikke ha noe med hverandre å gjøre, men.....tanken er der...

Mye syting og klaging, dessverre, men er godt å dele dette med andre i lignende situasjoner og takker igjen for svar, men er det flere som kan noe om dette er jeg veldig takknemlig for flere svar!!!