Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Tråd: Dagens lille slanketips
Threaded View
-
07-08-06, 19:54 #11
Hei!
Opprinnelig skrevet av Yvette
Jeg har akkurat hatt en runde med treningsveilederen min i dag, og utifra det jeg har lest om trening så ligger dere unormalt høyt i puls, kan dere være overdoserte på Levaxin eller lignende?
Veldig godt trente folk kan ligge med 90- 95 % av maxpuls i 5-6 minutter før melkesyra melder seg, og med den pulsen dere har og ikke synes er så veldig slitsomt så tror jeg dere kan melde dere på til OL i langrenn eller lignende.
Jeg tror dere skal sjekke hvilepulsen deres, for høy puls er ikke bra på sikt, hjertet jobber altfor hardt.
Min søster fikk akkurat beskjed fra legen at hun var overdosert nå, hun hadde en hvilepuls på 90 og syklet i 45 minutter med 170 i puls og hun er utrent, det er regelrett skadelig på sikt.
Jeg har ifølge alder en maxpuls på 179, jeg har trent i 2,5 år så kroppen fungerer nogenlunde, når jeg trener intervaller og kommer opp i en puls på 170 da kjenner jeg veldig godt at kroppen jobber, og 4 intervaller på 4 minutter hver.....da er jeg gåen!
Så bare ett vennlig råd fra meg, sjekk hvilepulsen deres...
Lignende tråder
-
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 24Siste melding: 08-05-07, 10:18 -
om lille meg
Av Reven i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 15-04-07, 15:24 -
LILLE PUSENS SKREKKOPPLEVELSE
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 30-09-06, 22:11

Svar med sitat
Bokmerker