Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Tråd: hjelp...

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard hjelp...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bruker all min tid på å prøve å være friskest mulig. Men jeg klarer det ikke. Jeg sliter ut at alle rundt meg, og jeg kommer meg så vidt igjennom dagen. Legene sier at jeg er frisk. Nå skal jeg til en ny lege om over en måned, men han kommer vel bare til å si det samme. Skulle gjerne vært hos psykolog, men tør ikke tenke på hvor lang tid jeg må vente for å fa en time.

Også er jeg redd for at jeg kanskje ikke er syk, siden legene sier jeg er frisk. Tror dere man kan inbille seg det? Kanskje for mye fokusering på sykdomen ikke er bra.

Går det an å bestille armour uten å ha diagnose og uten å gå om en lege?

madonna Gjest

Standard

Må si jeg kjenner meg igjen. Er totalt utslitt, men har nok en depresjon i tillegg. Jeg har ingen energi eller overskudd. Vurderer antidepressiva nå..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Madonna og pling,

Det er forbaska at man skal streve slik. Jeg har vært der jeg og. Trøsten er at det faktisk kommer til å gå bedre etterhvert. Det kan bare ta litt tid.

Antidepressiva/lykkepiller kan være til god hjelp for mange. De gir ingen hurtig lindring og man blir ikke lykkelig av dem, men man kan få et tilnærmet normalt liv igjen og man kan få hjelp til å komme inn på et bedre spor.

Jeg tror at man kan få kjøpt armour på nettet. Mener at noen på forumet her gjør det.

Har dere prøvd altenativ behandling? Jeg har god erfaring med å bruke f.eks. akupunktur, soneterapi osv. i tillegg til tradisjonell behandling. Det koster jo litt...

madonna Gjest

Standard

Når det gjelder psykolog så kan legen søke ved nærmeste poliklinikk, der skal du bli tatt inn innen 3 mnd. ( i hvertfall til vurderings-samtale). Det er mange som sliter, og psyken kan helt klart få oss til å føle oss veldig dårlig.

Jeg hadde ikke turt å starte med amour uten diagnose eller oppfølgning, men det er kun min mening. Er ikke bare lett å dosere seg selv eller om du skulle få bivirkninger i form av høyt stoffskifte.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av madonna
    Når det gjelder psykolog så kan legen søke ved nærmeste poliklinikk, der skal du bli tatt inn innen 3 mnd. ( i hvertfall til vurderings-samtale)
    Det er for galt at det skal være slik! Det synes jeg. Psykisk helse bør jo bli prioritert! Folk som trenger psykolog, trenger det NÃ…. Da bør Norge kunne klare å diske opp med et tilbud på flekken, synes jeg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei

Kjenner meg igjen av det du sier. Jeg er og redd for nå forventer min Psykolog at jeg er klar for og jobbe ja jeg hadde litt energi til overs da jeg var hos henne før sommer ferien men nå er det mangel på energi igjen ikke vet jeg hvorfor om jeg har for lav dose med Levaxin eller hva det er uff.

Slitsomt da legen sier man er frisk men ikke føler det sånn selv. Legen min og sier det du ser sprek og sunn og frisk ut. Nei om jeg føler det sånn er mye sliten og mangler til tider energi som jeg ville hatt mer av. Og da begynne og jobbe er jeg redd for da jeg er som jeg er :,( Men jeg må vell for alle forventer det at man skal være sterk nok men får stå på da til jeg kansje detter om så kansje de forstår rart jeg ikke har gjordt det men jammen er nok sterk

Håper du får hjelpen du trenger og at du ikke skal behøve og jobbe vis du selv føler at det makter du ikke. Er ikke lov og tvinge noen til det. Og prøve være friskere enn man er det er ikke godt jeg kjenner meg igjen der og. Føler man burde være overfrisk for og være verdt noe syk er man ikke verdt noe bare en plage liksom det er meg da det jeg mener he he

Og få Psykolog tar litt tid ja men de kan hjelpe vis du kommer til noen som er flinke Lykke til

Gode klemmer fra Lilja
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Pling.
    Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bruker all min tid på å prøve å være friskest mulig. Men jeg klarer det ikke. Jeg sliter ut at alle rundt meg, og jeg kommer meg så vidt igjennom dagen. Legene sier at jeg er frisk. Nå skal jeg til en ny lege om over en måned, men han kommer vel bare til å si det samme. Skulle gjerne vært hos psykolog, men tør ikke tenke på hvor lang tid jeg må vente for å fa en time.

Også er jeg redd for at jeg kanskje ikke er syk, siden legene sier jeg er frisk. Tror dere man kan inbille seg det? Kanskje for mye fokusering på sykdomen ikke er bra.
    Jeg gikk i mange år med stoffskifte problemer. Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din av hverdagen. Jeg eksisterte kun på slutten. Kunne ikke være sosial for det ble alt for mye for meg. Og jeg fikk også høre at jeg var frisk! Og, at alt var inne i hodet mitt, om det var noe galt med meg. Tilslutt var jeg så sliten at jeg bare gav opp og sa OK jeg har problemer. Send meg til psykolog.. Det var ikke mye vits i det for meg nei ;) Jeg fikk tilslutt diagnose, men det var etter flere år -hypotyreose. Da var jeg mer død enn levende (føltes slik for meg).

Nå kan jeg ikke huske om du har lagt ut blodprøve svar eller ikke. Du skriver at du ikke har en diagnose, men det vil ikke si at det ikke finnes en mulighet for at du har det. Be dem om en skikkelig thyreoideautredning. Dette er det du bør få testet:
    S-TSH
    S-Thyroxin fritt (FT4)
    S-Thyroxin (T4)
    S-Trijodhyronin (T3)
    S-Thyroxinbindende globulin (TBG)
    S- Thyroglobulin
    S-Thyroglbulin
    S-Thyroglobulin antistoff (anti-TG)
    S- Thyr. perox. antistoff (anti-TPO)

Kanskje du skulle prøve å få igjennom en prøve fase med 50 micro gram til dagen? Da kan de jo se tydelig etter 6 måneder om du har virkning eller ikke Det skader IKKE kjertelen om de vil prøve å fortelle deg det. ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei! Jeg er enig i alt det Anne Ma sier her, skal si du har fått dyrekjøpt erfaring for å vite disse tinga kjære du.

Men når det gjelder oppstart på levaxin, så har jeg lært (det vil si lest og hørt) at syntetisk inntak av hormoner vil sakke ned/redusere egenproduksjonen, dersom det er en. Er dette feil?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Marianne

Nei, du har helt rett i at det forbigående kan sakke av naturlig produksjon. Jeg tror det gjelder alle tilskudd av hormoner. Syntetiske eller naturligproduserte Men du ser det, at mange leger tror pga eldgammel info, at kjertelen blir ødelagt av å ta tilskudd, og det er det er helt feil. Det som er fint å vite er, at egenproduksjonen starter opp med et normalt nivå raskt, når man slutter å ta tilskuddene. Altså så er det IKKE farlig for folk å få en prøve medisinering.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Akkurat ja, så det er sånn det henger sammen altså. Takk! Da har jeg lært noe nytt igjen. Greit å få det oppklart. Er jo en skummel misforståelse, det der.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn