Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Tråd: ang. hydrokortison-krem
Threaded View
-
03-08-06, 22:09 #24
kris
Men hvilke av disse vil da være best å bruke? Kan det være forskjellig fra person til person? Og det er vel ikke lurt å bruke flere samtidig, kan ikke det bli litt voldsomt? Stimulerer progesteronen til mer enn kortison? Når jeg kjøpte min progesteronkrem på helsekosten, så minnet damen der meg om at jeg måtte huske å skifte påsmøringssted. Selv hadde hun bare smørt på magen, og hennes menstruasjonsyklus var nesten kommet i gang igjen enda hun var over overgangsalderen. Og hva med DHEA? Stimulerer ikke denne til en mengde forskjellige hormoner? Hvilke?Nei, hydrokortison og progesteron er ikke det samme. Men progesteron er en forløper for hydrokortison (og samtidig et hormon i seg selv) og tilførsel kan dermed bidra til at det kan dannes mer hydrokortison naturlig i kroppen.
Noen behandlere bruker for øvrig også DHEA for å støtte binyrebarken
Sorry, sorry,
Har visst alltid så mange spørsmål og tanker jeg. Du får svare på det du kan/vil ;) Eller om dere andre vet noe om dette.
Og forresten, hva er forskjellen på hydrokortison og kortison/kortisol? Du skriver at progesteron stimulerer til hydrokortison. Jeg trodde det stimulerte til kortison-dannelse. Men det er kanskje en og samme sak. Er kanskje hydrokortison en forløper til kortison?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Å få utskrevet hydrokortison...
Av kris i forumet HydrocortisonSvar: 64Siste melding: 16-04-16, 17:19 -
Hydrokortison
Av elin* i forumet HydrocortisonSvar: 60Siste melding: 05-12-11, 00:11 -
Hydrokortison, progesteron, DHEA
Av Stina i forumet HydrocortisonSvar: 33Siste melding: 06-09-07, 22:59

Svar med sitat
Bokmerker