Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
Tråd: ang. hydrokortison-krem
-
03-08-06, 14:45 #11
Ja søt-sug og krommangel henger sammen.
Men jeg er ikke sikker på om det er hele bildet for oss med stoffskifteproblemer. Jeg fikk enormt søt-sug da jeg var på mitt sykeste. Mens nå som jeg er litt bedre er det borte igjen. Og jeg holder meg til samme kosthold som før
For meg virket det som om kroppen prøvde å kompensere for energitapet ved å hyle etter raske karbohydrater...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
03-08-06, 15:58 #12
Ja, enig med deg i det. Jeg opplevde også søthunger en periode når stoffskiftet var lavt. Men når stoffskiftet er normalt da kan kromtilskudd hjelpe på søthungeren.
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
03-08-06, 20:30 #13
Tusen takk for tipset om hydrokortison. Jeg har prøvd nå, og føler at det hjelper. Tror jeg skal begynne å ta lakrisrot tabletter også... Også trene litt yoga. Trenger virkelig å lære meg å takle stress litt bedre enn jeg gjør nå!
-
03-08-06, 20:56 #14
Så flott at det hjalp med hydrokortison! Det styrker vel teorien om at du har binyrebarkproblemer - og da bør du absolutt gjøre mer for å støtte og skåne det sårbare stressystemet, ja.
Min erfaring er at det mest effektive man kan tilføre kroppen er nettopp hydrokortison. Men jeg har også hatt god erfaring med både lakrisrot og rosenrot. Nå har jeg nettopp kjøpt schisandra, og tenkte jeg skulle prøve dette etter neste pause fra rosenroten. (Jeg er veldig opptatt av å variere hva jeg tilfører kroppen, da minimerer jeg risikoen for å gjøre noe "galt" er min teori.) ;)
Ellers er det absolutt viktigste du kan gjøre å jobbe med dine egne måter å håndtere stress på. Prøv for eksempel å gå gjennom hvilke typiske situasjoner det er som gjør deg stresset, og lag strategier for hvordan du kan håndtere det bedre. Det aller beste er selvfølgelig å unngå slike situasjoner helt, men hvis det ikke er mulig kan du kanskje lære deg måter å "holde hodet kaldt" på. Det gamle rådet om å telle til ti er for eksempel slett ikke dumt! Da får man tankene vekk fra situasjonen man er midt oppi, og følelsene får kjølt seg ned litt - og da klarer man som regel å tenke klarere etterpå. Andre strategier kan for eksempel være å gjøre mest mulig av morgenritualene klart kvelden før - legge fram klær og alt man skal ha med seg, lage matpakker eller i hvert fall vite akkurat hva man skal lage av mat osv. Ulike måter å organisere tiden sin på kan også redusere stress, ved at man kan fordele arbeidsoppgaver bedre og slipper stressende deadlines.
Jeg har forresten skrevet en del om stresshåndtering og sånt på Oasen også. ;)
-
03-08-06, 21:13 #15
Takk igjen, kris!
Det er jo supert at det fins ulike produkter som kan støtte binyrebarken. Skal prøve å variere litt jeg også.
Ã… unngå stress blir nok det vanskeligste for meg. F.eks ble det slutt mellom meg og typen min for ei stund siden. Jeg føler virkelig ikke at jeg takler det slik man bør. Komme over det liksom...Men trenger vel litt lengre tid. Også har jeg en stressende jobb. Men skal virkelig gjøre et forsøk med yoga. Slik stresshåndtering som du skriver litt om har jeg egentlig gjort lenge, på egenhånd. Men det er vanskelig, og godt å få tips!
Jeg er imponert over hvor mye du kan, kris! Og hvor gjennomtenkt du er. Hadde vært nyttig å lese det du har skrevet på Oasen. Men jeg har ikke tilgang dit foreløbig. Har søkt, men ikke hør noe ennå...
-
03-08-06, 21:15 #16
-
03-08-06, 21:17 #17
Ehm...tror jeg kalte meg noe annet der. Kanutte...
Er det du som driver den sida?
-
03-08-06, 21:19 #18
-
03-08-06, 21:21 #19
Så bra! Håper du gir meg tilgang da
-
03-08-06, 21:24 #20
Bare lurte på om hyrdokortison er det samme som progesteron(krem). Jeg ble jo anbefalt å bruke progesteronkrem for binyrebarktrøtthet. Hva (om noe) er forskjellen?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Å få utskrevet hydrokortison...
Av kris i forumet HydrocortisonSvar: 64Siste melding: 16-04-16, 17:19 -
Hydrokortison
Av elin* i forumet HydrocortisonSvar: 60Siste melding: 05-12-11, 00:11 -
Hydrokortison, progesteron, DHEA
Av Stina i forumet HydrocortisonSvar: 33Siste melding: 06-09-07, 22:59
Svar med sitat
Bokmerker