Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Tråd: Litt om meg og mitt....
-
27-07-06, 13:40 #1
Litt om meg og mitt....
Da prøver jeg meg på en liten presentasjon om meg selv, selv om jeg har vært her inne lenge nå.. (har klipt fra presentasjonen min på oasen for jeg gadd ikke å skrive alt en gang til)
Jeg bor i våler i Østfold, omtrent midt på prærien og har bodd der i 4 år og er innflytter fra Oslo. Jeg snakker for det meste Oslo dialekt, men slår fort om til en mellomting mellom Moss og Halden dialekt.
Huset jeg bor i, deler jeg med min kjære husbond som jeg har vært gift med i, skal vi se....,hmm det var 3 år nå i slutten av mai, men som jeg i dette gode år 2006, har vi vært sammen i 14! år
Jeg er veldig stolt "tante" til to små snupper, ei som heter Emilie og ei som heter Julie. Emilie er 2 år og hun var jeg med på fødselen til og Julie er 1 år og er fadder barnet mitt. Jeg har tre store ekte tante barn også og jeg er ikke mindre stolt av de heller, men i en alder av 22, 20 og 15, så vil dessverre ingen av de sitte på fanget lenger :-) Jeg har foreløpig ingen egne barn, men håper at det kommer en overraskelse snart
Jeg har tre bøllekatter, en gammel hurpe på 8 år.. Ei som er 5 år og kan være en liten råtass når hun bestemmer seg for det og banker alle katter hun ikke liker, og en liten tass på 13 uker. Eldste frøken hurpe (Tarzan) , koser for det meste med menneskepappaen sin, som var så snill å gi henne en arm å ligge i når hun ble funnet ganske så forkommen bare så vidt 7 uker gammel. Fordi hun var så liten når vi fant henne, er hun også særdeles bortskjemt.... Den mellomste (Gizmo), er ei liten frøken, som absolutt ikke liker hannkatter som prøver seg på noe, men mammaen sin er hun veeldig glad i og ligger gjerne ved siden av henne i senga hver natt. Minste mann er en liten gutt (Tassen) som vi har hatt i snart 4 uker og som vi tok til oss fra dyrebeskyttelsen når vi var veldig lei oss for at ei annen katt vi hadde ble påkjørt og drept *snufs*. Han er en liten rampete bølle, som elsker å plage de to "gamle" damene i huset og liker samtidig veldig godt å kose med menneskeforeldrene sine også.
*Pjusken var også ett hittebarn, min kjære fant henne hylende i hagen en morgen når jeg var på tur med jobben.. Til min store forskrekkelse tok han henne i hus og hadde ikke hjerte til å sette henne ut igjen..., så når jeg kom hjem fra jobb reisen, så hadde vi plutselig 3 "barn" å ta oss av. Denne lille frøkna var også veeldig glad i mammaen sin, i hvertfall så lenge ikke Gizmo er i nærheten, for da ble det månelyst med sjalusi... Til vår store sorg, fant jeg henne påkjørt og drept utenfor huset en kveld jeg kom hjem for nå 4,5 uke siden.
Ellers så jobber jeg i Telenor, noe jeg har gjort de siste 10 årene. Jeg sliter med stoffskiftet (hashimotos), mye diffuse smerter i kroppen og kronisk prolaps... Ikke alltid like festlig, men jeg er glad jeg for tiden er i ganske ok form. 17 juni i år begynte jeg på en kombinasjons dose med Levaxin og Armour og føler at det egentlig funker ganske så bra foreløpig.
Jeg går for å være en smilende skrulle og ses ganske så sjelden i surt og dårlig humør, men det kan være for at jeg får utløp for mine frustrasjoner på forumene jeg besøker. Jeg er også kjent blant mine venner for å være en fikser, derfor så er det mange som spørr om hjelp til å finne ut av både det ene og det andre, både når det gjelder store sammenkomster som bryllup, utdrikkingslag og andre mindre viktige og uviktige ting. Og gøy som jeg synes det er, stiller jeg alltid opp og tar utfordringen på strak arm, uansett hvordan formen er (som oftest da!)Sist endret av Admin; 23-10-09 kl 05:42 Begrunnelse: Fejl-tegn rettet. Ø, †osv.
-
28-07-06, 01:16 #2
Du har kanskje sett min lille ramp?
http://www.thyro.net/pusen/oliver.htm
Han blir 3 år i september, og er ei utadvent skravlebøtte jeg aldri har møtt maken til!
Interesser:
- fange mus og rotter og annet som fanges kan, og legge det på trappa til matmor.
- vekke matmor med å bråke med rullegardina på soverommet (ei rullegardin som flapser opp, det våkner man av!)
- mase på matmor om mere mat, for etter første servering er sausen spist opp og den firbente vil ha mere saus...
- være en skikkelig ranglefant som elsker å drive matmor til vannvidd av å vente på at han skal komme hjem
Matmor begynner nå å få langt hår og har funnet frem en haug glemte strikker og annen pynt fra forrige runde håret var langt. Dette la hun så i en åpen kurv som hun satte på kommoden. På natten ble matmor vekket av rasling på kommoden. Det var Oliver som satt der, han plukket opp en og en strikk og slapp den ned på gulvet. Så da matmor sto opp, lå det en haug med hårstrikker på gulvet...
Sånn stoffskiftemessig ligger jeg nokså godt an, men har fått beskjed av legen om å øke thyroxindosen fra 2 til 3 om dagen. Det glemmer jeg selvfølgelig, for han sa at jeg kunne ta to om morgenen og en om kvelden (jeg får sånn hjertebank om jeg tar hele dosen under ett). Men den om kvelden er lei å huske på!
Ellers måtte jeg begynne på Amaryl også, for å øke insulinproduksjonen pga for høt blodsukker, for om mulig å unngå diabetes. Prøvde Glucophage i høst, men sluttet da jeg hadde et sant helvete med bivirkningene.
Tar tilskudd av B12 og klarer meg fint med det. Har ikek lengre noen plager av B12-mangel.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
28-07-06, 08:19 #3
Jeg har smugtittet på han tidligere, han er orntli vakker !! Må le når jeg leser om hårstrikkene dine, mine har en tendens til å forsvinne de også, etter at Tassen kom i hus, ikke like mye som før, men han har begynt å få tendensene til hun som døde, nemlig å gjemme de på de rareste stedene....
Jeg kjenner meg igjen i det å glemme å ta den kveldstabletten... Jeg har ett forsøk på gang, nå har jeg alltid med meg armour i veska, så tar jeg de før jeg drar hjem fra jobb, eller med en gang jeg kommer hjem eller før jeg legger meg, det siste når jeg husker det.....
Som deg, så har også jeg insulin resistens, men verdiene har gått ned etter at jeg ble mer obs på hva jeg puttet i meg av ferdigmat. Spiser også mye lomper med litt smør og mye kanel på. Kolesterolnivået er for første gang på mange år innenfor normalen, både det gode og det dårlige og det helt uten medisiner.
-
28-07-06, 15:08 #4
Kan jeg spørre hva slags innstilling legen din har til Armour Leya? Min er sur og vanskelig så jeg får dem ikke på registreringsfritak.
-
29-07-06, 13:13 #5
Legen min er positiv i utgangspunktet, men hun er litt bekymret siden jeg har insulin resistens. Det blir spennende å se om det har blitt noen endringer på verdiene mine etter at jeg startet med armour. Skal ta blodprøver til uka..
Fastlegen min har ikke så god peiling på stoffskifte, så når jeg sa at jeg ville bruke balder klinikken når det gjaldt stoffskiftet, så synes han det var en god ide. Passer på at han får kopi av alle blodprøvene mine når jeg tar de, skriver på selv at han skal ha kopi før jeg kommer til lab'en.
-
29-07-06, 13:25 #6
Du er heldig du. Min fastlege kommer tilbake i september og jeg håper at hun er mer positivt innstilt enn denne sure og vanskelige vikarlegen. Det er ikke bare når det gjelder Armour. Imidlertid skal ingen få ta medisinene fra meg ikke 100 sure og vanskelige leger. Jeg VET at livet mitt har blitt bedre etter at jeg begynte med Armour.
-
29-07-06, 13:26 #7
Forresten legen din burde jo være bekymret når du bruker Levaxin også når du har insulinresistens.
-
31-07-06, 07:18 #8
Har levaxin innvirkning på insulinet også ? Det viste jeg ikke....
-
08-08-06, 14:18 #9
Trallala, for en herli da
Jeg har startet på ferien min og idag bare koser jeg meg... Jeg sitter fortsatt i nattserken
men du verden å deilig det er å ikke måtte stresse av gårde til noe som helst.
Formen er helt topp, selv om jeg har begynt å våkne i åtte tida hver dag når jeg har fri.... Klarer max å sove en liten halvtime igjen etter å ha lest i en time...
Min kjære ektemake har ordnet så jeg skal arrangere ett 55 års lag, som jeg til og med skal få betalt for å arrangere ! Men jeg aner jo ikke hvor mye jeg skal ta meg betalt..., men det er ikke så farlig, synes jo sånn planlegging er gøy bare jeg
-
08-08-06, 22:20 #10
Blir jo i godt humør av å lese det innlegget Leya!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
lurer litt på stoffskiftet mitt
Av evius i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 20:36 -
Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
Av Thyr i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 04-05-06, 22:32
Svar med sitat
Bokmerker