Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: usikker......
Threaded View
-
19-07-06, 07:54 #3baremei Gjest
T4 er for lav (selv om den ligger innenfor normalen) og det samme er TSH. Nedre normal pleier være 0,2, ikke 0,02.
Vanligvis viser en så lav TSH at man har høyt stoffskifte, men sammen med den lave T4 blir jeg i tvil.
Det var sånne tall jeg hadde, og jeg hadde toksisk knutestruma, altså knuter i kjertelen som jobbet på egenhånd, uavhengig av beskjeder fra hjernen. Da var jeg sånn at jeg hadde normale perioder på en måned eller to, så ble jeg hyper med hjertebank og slikt, for så å stupe rett i kjelleren og bli der lenger for hver gang. Og hyperepisodene kunne melde seg på sekunder, når knutene pøste ut hormon.
Hvis det ikke alt er gjort må du spørre legen om å få ultralyd og scintigrafi av skjoldbruskkjertelen.
Dette er ikke normalt, men du skal heller ikke medisineres uten først å utelukke andre ting, bl.a. det jeg nevner.
Og anemiske tror jeg vi alle har vært - feil i stoffskiftet gjør noe med det. Har du fått b12-sprøyter, evt. resept på TrioBe. Hvis ikke, hvorfor?
Legen må ha tatt noen flere blodprøver av deg - legg dem ut her alle sammen, og ta med normalområdene.
Lignende tråder
-
Ny her og usikker
Av jone i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 15-03-08, 11:47 -
Ny her og litt usikker
Av Majsa i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 14-03-08, 14:00 -
Usikker på opptrapping av Armour!
Av mona i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 13-02-07, 16:27 -
usikker...stoffsikteproblemer?
Av ulva i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-10-06, 01:19

Svar med sitat
Bokmerker