Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
-
06-07-06, 08:08 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Meldinger
- 16
Thyr: åssen har det gått???
Husker at du skulle til legen på tirsdag. Fortell åssen det har gått. Fornøyd med den nye legen din? Formen er bra?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-07-06, 17:16 #2
Heisann!
Det gikk veldig fint hos legen. Han virker bra. Jeg var inne en halvtime, tror det er rekord for min del
I utgangspunktet ville jeg at timen skulle handle om stoffskiftet, men det ble jo mye graviditet. TSH`n min er nå 2,5. Vi vil ha den ned mot 1 og gjerne litt under. Har økt enda litt i Levaxindosen. Skal ha ta nye prøver og ha ny time 17. august.
Jeg sa til han at det var vel ofte slik at gravide med lavt stoffskifte måtte øke dosen, da dro han på smilebåndet og sa at det var ikke så ofte kvinner med lavt stoffskifte var gravide. Han hadde iallfall bare vært borti en tidligere.
Jeg tok ingen prøver, skal ta de neste time.
Jeg vurderer nå å bestille meg en privat UL. Bare for å sjekke at alt er i orden. Man blir jo litt bekymret over alt man leser. Er litt inne på BIM-sidene og der er de så utrolig pessimistiske. Det har nok virket litt inn på meg psykisk også.
-
06-07-06, 20:06 #3baremei Gjest
Duh! Du er medisinert, du er, virker det som, på tilnærmet riktig dose som nettopp blir justert i enda riktigere retning.
Opprinnelig skrevet av Thyr
Jeg har to barn, den ene var jeg ubehandlet mens jeg gikk med, den andre ble jeg gravid med et halvt år etter den radioaktive jod-behandlingen og 6 uker etter oppstart av Levaxin.
Og det har gått bra!
En ekstra ultralyd trenger du ikke betale for, det skal holde å ringe legen eller sykehuset og si at du er bekymret, om det gikk an å få en ekstra en.
Selv hadde jeg tre ultralyder før 18. uke i det siste svangerskapet, fordi jeg hadde blødninger og var sikker på at det gikk skikkelig galt. Men neida, vesla klorte seg fast, hun, og for øyeblikket ligger hun i sengen sin og hører på Kardemommeby.
Så ta det med ro og nyt det - det går helst bra.
-
07-07-06, 11:41 #4
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Meldinger
- 16
Godt å høre at formen er bra og at du er fornøyd med legen. Men sysn det var rart du ikke tok noen prøver???? Ønsker deg lykke til. Min sønn er et levende bevis på at det kan gå bra. Og den gangen visste jeg ikke det jeg veit idag. Brukte kun 3 -4 PP den gangen. Nå virker det ikke som jeg har eggløsning. Det klaffer i alle fall ikke.... Vet vi har hatt sex rundt mulig eggløsningstid.
Så legen din hadde sjelden opplevd gravide med lavt stoffskifte, det var ingen hyggelig melding. Det burde legen min visst.
Har byttet fastlege jeg og, så det blir spennende. Dame denne gange. Håper på en større forståelse der.
Riktig god sommer. Ta være på deg selv og den lille.
Klem fra Mina76For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
07-07-06, 12:19 #5
Hei mina

Ut fra en venninnes kunnskaper om barnløshet er det så og si umulig og vite når en har eggløsning. Da må man til med tempraturmåling over tid osv. Mange av de jentene som prøver å bli gravide som har stoffskifteproblemer chatter på "snart mamma" sidene. Hvis du trenger mer kunnskap er jeg sikker på at de kan hjelpe deg
Lykke til videre
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-07-06, 16:31 #6
Jeg tok jo stoffskifteprøver en knapp uke før timen, så de var ferske. De andre prøvene tar jeg neste time, er da 11+1.
Da det gjelder eggløsning for min del, vet jeg akkurat når jeg hadde det pga eggløsnigstest og temping.
-
14-07-06, 09:24 #7
Hei
Jeg vet veldig godt når jeg har eggløsning.... Og det uten å måle tempen eller ta tester... Har til og med vært hos gyn når jeg har hatt eggløsning og fått bekreftet det med UL.
Måtte bare si det, siden jeg også prøver å bli gravid.
Lykke til med graviditeten Thyr !!! Alt er nok i sin skjønneste orden
-
15-07-06, 18:37 #8
Skulle ønske at alt var i orden, men det ser nok ikke slik ut.
Vært på legevakt, GU og UL i dag pga sterk kvalme, oppkast, diare, svimmelhet og blodslim i går/natt/dag. UL viste ikke noe liv. Skal tilbake for ny undersølelse om en uke. Men har innset at det ikke var meningen at vi skulle få noen marsbaby.
-
15-07-06, 19:58 #9
-
16-07-06, 00:42 #10
Nei, så trist!
Opprinnelig skrevet av Thyr
Klem fra meg, jeg føler med deg! :(
Lignende tråder
-
Thyr.perox.antist. (TPO) - hjelp!
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 19Siste melding: 03-05-08, 22:41 -
Det har gått opp et lys for meg!
Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 04-09-07, 20:54 -
Thyr!
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 28-02-07, 09:41 -
åssen er mine prøver?
Av sørlandet i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 05-06-06, 20:06
Svar med sitat
Bokmerker