Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Vitiligo
Hybrid View
-
21-06-06, 20:13 #1
Så bra å høre da n`Finn!!
Vitiligoflekkene kommer som hvite små flekker, og det er vanlig at det er sidelikt, dvs. likt mønster på f.eks. høyre og venstre hånd, men med meg startet det først under ene armen og holdt seg lite i mange år.
I forbindelse med oppsigelse fra jobb midt på 80 tallet og påfølgende store økonomiske problem så "eksploderte" det og jeg fikk samtidig påvist høyt stoffskifte. Hadde gått til flere leger og var fortvilt over at jeg var så fryktelig tynn - alle kommenterte det og jeg jeg prøvde å fete meg opp. Ingen av legene - som samtidig oppfordret meg til å trene og delta i langdistanseløp- og til tross for vitiligoen - tenkte på å sjekke stoffskiftet.
Da jeg leste om høyt stoffskifte i et ukeblad gikk jeg til legen og forlangte :evil: å få sjekket dette. Han lo av meg og sa at "vekten din er din trivselsvekt" (46 kg) og at fordi jeg var engstelig så kunne han alltids ta en prøve for å berolige meg.
Fikk resept på beroligende, men etter noen dager ringte han og ba meg komme tilbake. Stoffskiftet mitt var skyhøyt
og jeg måtte rett på sykehuset å ta div. undersøkelser. Indremedisiner sa at jeg faktisk hadde vært alvorlig syk.
Jeg gikk til avisen med dette og hadde en lang prat med Per Egil Hegge som da bodde i Washington og hadde nylig hatt en stor artikkel om norske legers manglende behandling/sjekking av stoffskiftet på pasienter med helt tydelige symptomer på spesielt lavt stoffskifte.
Uff, nå vandret jeg meg visst ut på viddene.... - sorry Siri Ann
Lignende tråder
-
Jernmangel er ikke uvanlig blant vitiligo-pasienter
Av -diab- i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 4Siste melding: 17-10-07, 22:05

Svar med sitat
Bokmerker