Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
Threaded View
-
21-06-06, 03:36 #7
Jeg har blitt mye bedre etter at jeg begynte med vanntrimmen! Før kunne bena mine være så ille at jeg knapt fikk på meg sko. Tidligere tok jeg vanndrivende medisiner, men dette fikk jeg urinsyregikt av, så de har jeg kuttet ut. Nå holder jeg meg kun til vanntrimmen og kompresjonsstrømper og har nesten ikke hevelser rundt anklene lengre. Jeg kan faktisk gå flere timer uten strømpene på, uten at det blir noen nevneverdig hevelse.
All aktivitet man kan gjøre med bena hjelper på sirkulasjonen. Gå, sykle, ikke sitte med bena i ro når man sitter, men stadig holde dem i bevegelse. Aktivitet i vann hjelper særlig godt, fordi man i tillegg får massasjevirkning av vanntrykket, jeg vil si det er like god virkning (om ikke bedre) som lymfedrenasje. Denne massasjen er mye av årsaken til at mange opplever at de må tisse etter en svømmetur.
Så hvis du er plaget av ødemer og orker å mosjonere litt, - gjør det!
Det kan også være lurt å investere i støttestrømper eller kompresjonsstrømper dersom du har hevelser i bena. Strømpene er dessverre svindyre, særlig de i klasse 2. Hør med legen om det er noe for deg. Strømper i klasse 2 fås hos bandagist eller fysioterapeut uten resept, strømper i klasse 1 fås på apotek uten resept.
Klasse 1: minst kompresjon, såkalte flystrømper
Klasse 2: sterkere kompresjon, fås etter mål
Klasse 3: svært stramme strømper, "pølseskinn" som de færreste trengerJeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Hvorfor
Av passat90 i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 24-03-08, 23:23 -
Hvorfor er fritt T4 høy?
Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 11-01-08, 13:34 -
Lav TSH, hvorfor det?
Av Snusmumrik i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 17-11-07, 18:51 -
Hvorfor tar du Armour?
Av Unn i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 39Siste melding: 11-10-07, 19:23 -
Legebesøk, kortisol, ødemer, sprengte blodkar m.m.
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 18-01-07, 17:15

Svar med sitat
Bokmerker