Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13

Tråd: Fotsone!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Hei igjen

Dette høres jo helt sensasjonelt ut. Men det er som det stadig blir gjentatt på forumet at ingen verdi er "riktig" for alle, vi har det bra (eller dårlig) på ulike verdier. Det er nettopp det som kompliserer hele greia. Hadde alle vært bra (følt seg friske) på samme verdier, hadde det jo bare vært å etterstrebe disse.

En ting jeg stusser på er at jeg har lest at dersom man får lavt stoffskifte i barndommen (som du) vil det gå sterkt ut over den videre utviklingen, både fysisk i forhold til vekst o.l. men og også mentalt. Hjernen vil ikke utvikle seg slik den skal. Du virker jo tvert i mot veldig oppegående.

Kan det være at du fikk feil diagnose den gangen i 4.klasse? at du ikke skulle hatt tyroksin i det hele tatt? I så fall, hvis denne teorien stemmer, er det ikke rart at du har det bedre nå når kroppen din for første gang på mange år får lov å leve uten disse kunstige hormonene. Det er heller ikke rart at TSH fyker i været - når kroppen etter så lang tid plutselig ikke får den mengden tyroksinen den er vant med. Da reagerer hypofysen.

Hva tror du om dette? bare en tanke. Det kan godt hende forklaringen er en helt annen, det viktigste er jo at du føler deg bedre men jeg tipper det er viktig for deg å finne ut hva dette skyldes o.s.v. med tanke på hva du skal foreta deg videre i framtida og sånt. Er ikke så lett å være sin egen sjef, slik man nesten må når man har stoffskifteproblemer i Norge.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg mener å ha lest at det er dersom man har medfødt hypotyrose at man ikke utvikler seg normalt. Det er jo mulig for barn også å få denne sykdommen, men at dette med utvikling dreier seg om babyer som er født med sykdommen og at det derfor utføres screening.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det kan være lavt cortisol hvis man føler seg bedre uten thyroxin, det er typisk. Og at man blir dårlig etter stress. Kris har noe om det på siden sin, og merete. Og jeg.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn