jeg har vært hos endokrinolog og det foregikk slik:

Det ble tatt blodprøver av meg.
Legen spurte om mine symptomer og leste på henvisningen han hadde fått av fastlegen min, ( som han forøvrig sa at han ikke var helt fornøyd med dvs henvisningen var litt "tynn")

Han målte blodtrykk, puls, og jeg måtte kle av meg, ble lyttet på og undersøkt så grundig som jeg aldri før har blitt. Refleksene mine ble bland annet testet. Endokrinologen var ikke fornøyd med at jeg ikke var utredet for at jeg hadde for lite blodplater.
Han syntes ikke jeg var spesielt hyper eller hypo etter det han kunne se, men disse prøvene var ikke klar enda. (hvordan ser man det da???) Jeg var henvist fordi T4 i følge fastlegen var høyt og det var veldig farlig. Jeg fikk vite at min verdi ikke var så farlig selv om det var litt høyt.

Så fikk jeg beskjed om at han skulle skrive brev til legen min, og ta kontakt med meg dersom det var noe veldig galt med prøvene. Det viste det seg å være da de var svært lave, slik at det var kritisk husker ikke svaret for jeg var temmelig dårlig på den tiden. Jeg måtte i alle fall begynne å ta medisin igjen det var sikkert. Lykke til hos endokrinologen