Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
Kan jeg f.eks skrive brev direkte henvendt til Ingrid Norheim? Ville det ha noen hensikt i det hele tatt, eller ville et slikt brev bli kastet av sekretæren sin? Hva tror dere, folkens? Hvilke sjanser/muligheter har jeg?
Det er en mulighet. Og hvis du følger norsk standard for brev og setter hennes navn først, deretter navn og adresse på sykehuset, er det lovbrudd for andre å åpne det. Da SKAL det legges uåpnet til henne - noe annet er jevngodt med å åpne andres private post.

Jeg gjorde som deg i sin tid, men skrev til dr. Almira Babovich på Ullevål, som jeg hadde dumpet borti tilfeldig et par år tidligere og via enda merkeligere tilfeldigheter fikk høre navnet på igjen. Så jeg skrev en tre siders klagesang, og to uker etter ringte hun meg, og sa hun kunne ta meg imot. Etter ørten blodprøver sa hun at hun ikke ville behandle meg alene, jeg var ikke noe "lett" tilfelle, og om jeg hadde noe imot at hun avtalte ny time og da tok inn en samarbeidspartner for en "second opinion".
Og slik ble jeg Ingrid Norheims disippel - fra da av har det gått rette veien, selv om det også tok laaang tid til der jeg er idag. Og hun har ikke noe imot at jeg bruker armour, siden det virker så bra (og den fikk jeg av fastlegen, uten noen dikkedarer).