Hei, kom på at jeg selv i perioder mistet en del hår mange år siden, og at jeg da var liksom tykk i halsen. Gikk ikke til lege for det da...

Har lest på utenlandske forums at man faktisk kan miste noe hør i begynnelsen at behandlingen, men at det da normaliserer seg.

Thyroxin styrer nemlig gentranskripsjonen og trengs til det, det trengs i hver celle. Hår er noe som dannes hele tiden og vil ofte påvirkes av lavt stoffskifte.

mange opplever ikke slikt ekstremt hårtap menn at de får uregjerlig hår, det blir som en høysåte.

Tilbake til hvor tallene bør være:
De måler alltid TSH.
Men når man er medisinert, kan det hos mange bli veldig lavt uten at det er galt. Normal TSH er rundt 1.

Vi går heller etter ft4 og ft3.
De er de frie hormonene og gir erfaringsmessig et bedre bilde som sammenfaller bedre med symptomer.
Lag et exceel-ark på datamaskinen og begynn å føre opp alle prøvesvar og doser og hvordan du har det da.

Alle har nemlig sitt individuelle sted hvor de må ha ft4 og ft3.

Jeg trenger dem minst halvveis opp. Det er ganske vanlig å måtte ha dem i øvre halvdel begge to.

Antistoffer kan gjøre at man føler seg elendig.
Har legen målt dem? Heter vanligvis anti-TPO på prøven. TRAS fins også men betyr antistoffer for graves.