Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Hashimoto?
    Har skjønt at det er en variant av sykdommen, men hva innebærer det egentlig?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hashimoto er det nesten alle av oss har, det er den vanligste grunnen for lavt stoffskifte.
    Ellers fins det Ords thyreoditt (kjertelen blir mindre pga. autoimuniteten), og diverse betennelser og andre sjeldnere ting.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hashimoto er navnet på han som først registrerte sykdommen. Den medisinske betegnelsen er Thyreoiditt. Endelsen -itt forteller at det er en betennelse. Thyreo - at betennelsen foregår i Thyroideakjertelen.
    Anti-TPO testen er følsom for flere av betennelsestypene som kan oppstå i kjertelen, men ikke alle.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

OK
    Takker for svar. Jeg lærer noe nytt om sykdommen hver dag. Glad jeg har havnet her slik at jeg kan bli litt opplyst. Kanskje jeg kan lære legen min ett og annet også

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. dårligere prøveresultater men god form??
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 16-02-07, 20:39

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn