Hei igjen, Kira ;)

Nei, jeg har dessverre ikke kommet noe lenger ang å utrede om jeg har ME eller ikke. Ikke annet enn at jeg har fått navnet på en lege i en nabokommune som har behandlet en annen ME-pasient med respekt. Jeg vil forsøke å få time hos denne legen for å få en second opinion. Men jeg er redd, rett og slett. Redd for å bli møtt med mer ubehag og mistro. Så jeg vet ikke hva jeg burde si eller ikke burde si, hvis jeg er så heldig å få time hos ham.

Jeg har mailet med min kontaktperson i ME-foreningen. Hun anbefalte meg å skrive en slags historikk over sykdommer og funksjonsnivå. Dette har hun vært så snill å kikke på og kommet med et par forslag. Kan ikke få rost ME-foreningen godt nok. De er så greie og hjelpsomme selv om jeg ikke har fått diagnosen enda. Ja, t.o.m. før jeg ble medlem var de til enorm støtte for meg. Bare pga dette håper jeg at jeg har ME ;) Neida, bare tuller, men jeg er ikke bortskjemt med å bli møtt med forståelse og respekt.

Ellers har n'Finn gitt meg et godt tips om hvor jeg bør prøve å bli henvist for å få utredet ME. Husker jo ingenting, jeg, men du finner tipset i tråden min om Prøver som bør tas - og dosering - ved Hashimotos.

Har ikke hørt om testen du beskriver. Kan du fortelle litt mer så jeg og andre kan forsøke det samme?

PS Jeg har begynt å føre et symptom og diagnose skjema for å sette inn ulike symtpomer inn i mine kjente diagnoser + mistenkte problemer så som ME og binyrebarktrøtthet. Jeg vil med dette forsøke å finne ut av om jeg har mange symptomer som faller utenfor de diagnosene jeg har fra før og om disse symptomene er forenlige med de ting jeg mistenker. Noe for andre å prøve?