Ida
Jeg vet ikke om det er et symptom, men jeg har også hatt følelse av å ikke kunne ta valg eller beslutninger de siste årene. Min dårlige beslutningsevne har ført til at jeg tar og har tatt mange irrelevante fag, lette fag for å slippe å stryke pga. hukommelsessvikt, fag som jeg bare "tar for å ta". Nå er hele studietiden min blitt rotete og jeg aaaaner ikke hva som blir av meg til slutt.
Du beskriver så og så livssituasjonen min ;) Men når man er trøtt, syk, sliten og verker, så er det kanskje ikke så merkelig at det er vanskelig å ta valg og at man forsøker å komme seg unna de mest strevsomme tingene.
Jeg har heller ikke lyst til å bli evig student og henge etter i mange år, men med sykdommen blir det vanskelig.
Det forstår jeg veldig godt. Men jeg kom til å tenke på noe: De som har dysleksi, kan i noen tilfeller få delt et studieår opp i to. Det passer jo dårlig inn i det du skriver over, men kanskje du faktisk trenger å ta det litt mer med ro? Er det bedre å fullføre på lengre tid enn kanskje ikke å komme i mål i det hele tatt? Mulig du må kjenne godt etter for å forsøke å finne ut av hva du klarer og hva du ikke klarer.

Jeg har veldig mye smerter i kroppen. Noe av det kjennes ut som om det kommer fra leddene, men jeg er ikke sikker, det gjør nemlig vondt i alle senene som går inn til leddet, så jeg klarer ikke å avgjøre det. Jeg får kramper i leggene og under føttene, jeg vet ikke om det kan ha noe med stoffskiftet å gjøre, ellers må det jo skyldes noe annet.

Kan du be om henvisning til å bli utredet for lupus?

Hva vil kjempehøy anti-tpo si? Min har de siste par årene ligget på 900-1070, men jeg mener å kunne huske at den har vært oppe i 1100/1300 - og jeg vet ikke om dette er høyt, har nemlig ikke undersøkt så mye selv mht min sykdom.