Hei igjen, Lilja ;)
Ja skulle hatt noe og gjøre tatt lappen eller noe annet men så er det at trening er liksom det jeg får tid til de andre dagene orker jeg ikke mye da må jeg slappe av for er sliten den treningen
Lilja, dette er mitt regnestykke til deg: KILO = VEKT = TRENING (det døper jeg likhetskvotiens). Du må glemme ALLE! Du kan sikkert trene noe hvis du kun gjør det forsiktig eller moderat - men ikke i en anoreksi-kategori! Vet ikke om jeg gjør meg forstått eller om jeg har rett. Men jeg tror det må være ca slik. Det er det samme om du er overfokusert på maten, vekta, kiloene, treninga hvis de alle er sider av samme sak: ANOREKSI!

Jeg er ofte på sider om spiseforstyrrelse men kan ikke snakke om mat der eller si jeg skal dø masse som ikke er lov og trenger et sted hvor jeg kunne bare hyyyyyyyyyyyyyyyyyle ut he he he leeeeeeeeeeeeer av meg selv men hjelpes he he Jeg skulle aldri kommet hit jeg som bare surrer dette er jo et Stoffskifte Forum og så kommer jeg inn her med bare surr om annen sykdom UNNSKYLD alle sammen
Jeg synes jo heller ikke du bare skal være anoreksi-forumene, for du hører jo også hjemme her. Men jeg mente at de typiske anoreksi-spørsmålene kan nok andre med lignende lidelse imøtekomme deg bedre på. Hvis de ikke har lov til å snakke om mat der inne, så er det nok en god grunn til det. Tipper på at det ca det som jeg har sagt til deg tidligere: Det er dine tanker rundt mat (bl.a.) som gjør deg syk. Hvorfor det ikke er lov å snakke om tanker om å ønske om å dø, forstår jeg ikke. Er det en spesiell side av anoreksi dette med dødsønske? I alle andre tilfeller jeg vet om, så er det bra å snakke om slike tanker hvis en først har dem. Jeg tror det er mindre sjanse for at man gjør det hvis en får lov til å snakke om de tankene en har rundt det. Men jeg vet ikke. Husk at det står i Bibelen ca noe om at når den blinde leder den blinde, så ender begge i grøfta. Derfor bør du drøfte slike ting med psykologen din, denne har profesjonell utdannelse.

Tilbake til treninga (og evt vektfokusering, kroppsfiksering). Vil du at tankene rundt kroppen din skal hindre deg i å gjøre andre spennende ting i verden? Ikke la tankene din kontrollere deg - kontroller tankene dine så du får større frihet og valgmuligheter og erfaringer i livet. Men snakk med psykologen din, ikke ta mitt ord for lov (og lykke til i morgen, forresten - og selv om du ikke kommer så godt overens med personen som menneske, så skal du huske at psykologen innehar en utdanning og kompetanse som du likevel kan dra nytte av - skjønner?)

Og Lilja, bare hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl du når du føler for det. Tror det er bedre enn å stenge masse følelser inne. Ikke be om unnskyld, og det er bra når man kan le av seg selv!

Lykke til, vennen ;)