Jeg har også forsøkt å slutte med Levaxin. Alle tre gangene opplevde jeg et kjempe fint liv i ei uke. Første gangen var etter få år, og da tøyde jeg det lengst, 12 uker. fT4 var da null og TSH 160. Og kjertelen kom ikke igang.
En gang jeg var så lei symptomene slutta jeg bare for å få "fri", og da jeg gikk over til Armour. Alle gangene fikk jeg et normalt liv som varte omtrent ei uke.
Men det er slik jeg er - ikke nødvendigvis slik med deg.
Hvis jeg likevel skal prøve et kvalifisert gjett, så vil jeg tippe at kjertelen er så tilbakedannet etter alle åra på Levaxin at du ikke får igang produksjonen. Din TSH på 50 pisker nå kjertelen skikkelig til å komme igang med produksjonen, men verdien på det som skulle komme ut er bare 2,0 og er nok rester fra Levaxinen.
Anti-TPO er en "helsetest" av kjertelen. Den kan vise om kjertelen er angrepet av noen av de antistoffene testen er følsom for.
131 betyr at du har slike antistoffer.

Du kan ha rett i at Levaxin ikke er det rette for deg. Når du starter opp igjen, (du må nok det) så gjør det på en cocktail. Ta 25µG Lev.+1Grain Armour. Dette basert på at du er i underskudd på thyroxiner og tåler høyere oppstartsdose.
Vurder dosen etter en tid og føl deg fram med dosen. Ikke reguler mer enn en gang i mnd. og i små stepp av gangen.

Du skriver at din TSH var 2,5 og da er dosen somregel litt lav. Denne verdien er ok for friske, men den blir ofte nær null på doser vi trives med.