Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    16

Standard .... med sklifart ned igjen!!!

Jeg fødte nr 1 sommeren 2003, surr og ball frem til påske 2004 og oppstart Levaxin. Får snudd FT4 (endelig gikk den oppover) sommeren 2005, 1 mnd før jeg nedkommer med nr 2. Og fra da tar det helt av med FT4. Levaxin ble redusert, men FT4 bare fortsatte å øke. Høyeste verdi var 38 og formen elendig. Selv om jeg sluttet på Levaxin var FT4 fortsatt over 30.

Men så.... med FT4 på 30 27. mars faller den til 14.6 den 2. mai. Det var jo et insane fall på ca en måned!!!! Hva skjer her nå??? TSH er ikke målbar (noe forunderlig det også etter et slikt fall) og T3 på 6.3.

Er jo nå rimelig engstelig for å smelle rett i kjelleren. Og endokrinologen delte forsåvidt den begymringen (jeg ringte henne med en gang jeg fikk det resultatet). Jeg skal ta nye prøver om en måned.

Er det noen sjanse for at dette vil stabilisere seg, eller blir det mest sannsynlig tilbake på Levaxin? Noen som har vært borti sånn svinging som det her?

Innspill mottas med takk .

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg har også hatt store svigninger på Levaxin. I løpet av to uker gikk jeg fra FT4 på 40 til FT4 på 7. følte meg like elendig hele tiden. Så steg jeg til
    FT4 på 24 igjen i løpet av 6 uker. Det kan jo være en analyse feil du opplevde også slikt kan jo skje. Da min FT4 var 40 tok jeg prøve enda en gang for å se om det var tilfelle noe det ikke var, da den var like høy.hva dette skyldes vet jeg ikke. Kanskje noen av oss er veldig ustabile i stoffskiftet eller har knuter i skjoldbruskkjertelen som produserer tyroxin. Går utifra at det er andre her på forumet som kan gi deg et bedre svar enn meg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det kan jo være noen antistoffer slik som TRAS. De stimulerer kjertelen fordi de imiterer TSH.
    Men da skulle du ikke fått så lav ft4 uten levaxin...

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hoi hoi. Stoffskiftet blir høyere i forbindelse med fødsel, for att vi ikke skal trenge så mye søvn.

Min Ft4 var 13,5 1,5 mnd etter fødsel, 56,9 6 mnd etter fødsel ( og da fikk jeg beskjed om å slutte helt med Levaxin til det var no nærmere normalen) 27 7mnd etter fødsel og 18 15 mnd etter, og da startet jeg med levaxin igjen.

Vet ikke om det er dette som er det riktige, for som legen min bruker å si "detta her har jeg ikke no greie på....!

Da Ft4 var på det høyeste var jeg egentlig ikke i dårlig form, bare veldig skjelven og frøktelig urolig i kroppen, og muligens no vimsete...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

TBG (bindeproteinene) øker pga. hormonpåvirkning, og om dette og likevekten og graviditet står det noe i www.thyroidmanager.org og diverse andre steder.
    Andre som har vært gravide fikk ikke noe kluss med stoffskiftet når de dagen etter fødsel gikk tilbake til sin gamle dose.
    Som kjent må man ofte doble dosen ved graviditet.
    ¨
    Du hadde vel en blanding av vanlig hypo og transient hyper som kan ses ved graviditet. (har ikke lest så mye om det men noen kan bli hyper etter en fødsle og noen av dem igjen blir hypo etter det og en del blir værende hypo, mens en del bare har forbigående hypo.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    16

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Det kan jo være noen antistoffer slik som TRAS. De stimulerer kjertelen fordi de imiterer TSH.
    Men da skulle du ikke fått så lav ft4 uten levaxin...
    Har visst positiv TRAS fra sist, men har ikke fått svar fra denne.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    16

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Du hadde vel en blanding av vanlig hypo og transient hyper som kan ses ved graviditet. (har ikke lest så mye om det men noen kan bli hyper etter en fødsle og noen av dem igjen blir hypo etter det og en del blir værende hypo, mens en del bare har forbigående hypo.
    Ble hypo etter første fødsel, men mistenkte allerede da at jeg var hyper i ca 8 mnd, før det falt også da. Mulig dette faktisk er ren repetisjon fra sist, bortsett for at det ikke var like kraftig da. Ender nok opp som hypo likevel snart, og ikke med Graves som endodama mi tror ;).

Men hvem vet i denne tullete sykdommen.....

Lignende tråder

1. hei da va d på 'an igjen...
    Av Christine84 i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 14-11-07, 22:54
  2. ME...igjen!
    Av Maia i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 2
    Siste melding: 23-01-07, 17:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn