Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
03-05-06, 14:08 #1
Solømfintlig? Intoleranse for Trioflex??
Hadde en så utrolig god dag på lørdag, fikk ryddet på verandaen og kronte verket med å sette meg med avisen i solen i en liten time. Dagen etter var jeg pløsen i ansiktet - særlig rundt øynene og helt tom for energi. Trodde kanskje det var en slags allergisk reaksjon etter kosting av mye støv, men jeg er fremdeles HELT tom, spesielt i dag, orker såvidt å ta smør på knekkebrød og spise banan.
Fikk en slags feberfølelse dagen etter "utskeielsen" og den kommer tilbake med èn gang jeg anstrenger meg. Det kan selvsagt være på grunn av at jeg brukte for mye krefter, men jeg kjenner igjen denne "feberfølelsen" fra tidligere at etter litt tid i solen er det bare rett til køys.
Har prøvd å google på solømfintlighet, men finner ikke noe særlig.
Noen som har slike opplevelser
Begynte forrige uke å ta Trioflex som skal være bra for artrose.
Den inneholder MS (OptiMSM 1600 mg, Glukosaminhydroklorid 100mg, Kondroitinsulfat 900 mg, C-vitamin (Ester C) 300 mg, Mangansulfat 5 mg, Molybden (amino chelate) 320mcg + stearuc acid, silicon dioxid, croscarmellose, sodium, magnesium stearate, cellulose.
Tar 4 tabl. daglig.
Kan det være at dette ikke er bra og at det er det jeg reagerer på?
Noen som vet noe om det
Må legge til at jeg har vitiligo og har bare ca 20 % av kroppen som det er igjen pigment på, men kan ikke huske å ha lest noe om at vitiligo gjør en "syk" av sola, bare at en må smøre seg inn for ikke å bli solbrent.
(Har også høyt antistoff TPO og bruker levaxin og Liotyronin)
Føler meg igrunnen som forgiftet
og veldig fortvilt....
-
04-05-06, 00:28 #2
Hei Kira

Ja dette kjenner jeg meg igjen i, men har aldri koblet det opp mot stoffskiftet. Jeg er alltid mye dårligere form om sommeren. Særlig når det er mye sol. Sover ekstremt mye når det blir for mye fint vær. Merkelig egentlig!men jeg kjenner igjen denne "feberfølelsen" fra tidligere at etter litt tid i solen er det bare rett til køys.
Har prøvd å google på solømfintlighet, men finner ikke noe særlig.
Noen som har slike opplevelser??
Jeg blir også helt tom for energi og får feber lignende symptomer når jeg har brukt for mye energi. Gjerne hoven i kroppen/ansiktet også. Det kan ta uker før det er iorden igjen etter en for stor "utskjeelse". Særlig energi nivået. For meg har det blitt noe bedre etter at jeg begynte på Levaxin, men jeg svinger enormt opp og ned. Noen ganger kan "ta meg ut" uten at jeg får straffen for det. Er jo mye mer sliten en et friskt menneske, men er allikevel mye bedre en hva jeg var da jeg startet med Levaxin. For meg er dette 100% sikkert knyttet opp til stoffskiftet.
Kan desverre ikke svare på noe om de andre tingene du skrev om. Det kommer nok flere svar etter mitt tenker jeg
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-05-06, 17:27 #3
Hei og takk for tilbakemelding Hildegunn!
Hmm.. ja jeg har nok en formening om at det hadde med utskeielsen i sola å gjøre ja... 8)
Ble litt bedre - i alle fall i hodet - straks jeg hadde tatt en liten sjokoladebit :idea: så da henger det vel litt sammen med blodsukkernivå også
Klarte da endelig å skrive et kort jeg hadde sittet å sett på i mange timer.... og nå har jeg også fått postet det - storartet!
Har ikke diabetes, men mor min har diabetes II.
Nå når varmen har kommet har smertene blitt langt mildere, men det rare er at da blir jeg veldig trist.... akkurat som om jeg ikke har hatt plass til tristhet når smertene herjer som verst... ja dette livet er sannlig mangfoldig...
Begynte i time med psykolog i dag og da blei det mye snørr og tårer..... , spesielt da han sa "god bedring" når jeg skulle gå, da kom det rene haglbyga.... sannelig mye rart jeg griner for....
Klem fra Kira
-
04-05-06, 17:28 #4
Uff... det var jo deg Anne-Ma... sorry
-
04-05-06, 18:36 #5
Fort gjort Kira! Det er jo sånn vi er vi med stoffskifteproblematikk
Kjenner meg igjen i det og. Ble søtsugen etter at jeg ble skikkelig syk.. Vet ikke helt hvorfor, men det virker som om kroppen vil ha sukker for å få opp energinivået. Jeg kan godt ha spist ikke lenge før og fortsatt ha et intenst søt behov.Ble litt bedre - i alle fall i hodet - straks jeg hadde tatt en liten sjokoladebitHilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
23-05-06, 10:40 #6
Hei. Var på ett foredrag fra en Endo i går, og det var nettopp solømfindlig en av tingen som kom opp.
Da kan det være att dere er allergisk mot ett av stoffene i Levaxin. Ikke Thyroxinet men ett av bindings-stoffene eller dt glatte laget utenpå...
Det er hvertfall noe det kan være
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
23-05-06, 11:06 #7
Kan du skrive et referat som en ny posting her eller i en annen mappe? vi er veldig spent på hva som ble sagt.
Kan være fint å ha til nye lesere om noen mnd i framtiden også.
-
23-05-06, 11:28 #8
Takk til heisann og Nora!
Ligger nede for full telling og er ubeskrivelig takknemlig for at noen er "på banen". Håper du skriver mer fra foredraget heisann!
Kira
-
23-05-06, 14:31 #9
Kan dette med solømfintlighet ha noe med at solen virker dempende på immunforsvaret å gjøre, tro? (Jeg tenker for eksempel på alle som får herpesutbrudd når de har vært i solen, fordi immunforsvaret blir slått ut.) Bare en tanke...
-
23-05-06, 16:51 #10
Veit ikke med Herpes, men utslett og eksem kunne være tegn på att noe var i gjære. Altså att en kunne få det før Hypo`n.eg s
Jeg skrev 14 sider så det er jo bare å tyde hva det kan stå der, men han var ganske generell. Men han snakket ganske masse om graviditet og blodprøve kontroller. Skal se over!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Lignende tråder
-
Intoleranse overfor alkohol
Av anitab i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 18-03-08, 11:18
Svar med sitat
Bokmerker