Viser søkeresultater 11 til 20 av 98
Tråd: ME og stoffskifte
-
24-04-06, 15:21 #11
Høres ut som meg det! Hadde det slik alle dagene før Levaxinen. Jeg har fått en del bedring, men er ikke arbeidsfør enda. For meg var jo det å være sliten, trett, kraftløs og iniativløs det som var de største symptomene på hypoen. Jeg pleider å si at jeg er helt uten energi. Og da er det lov til å være negativ altså!!!!
har bare en dag totalt uten krefter eller initiativ... og smerter
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-04-06, 19:16 #12
Hvis du leser litt på siden min, ser du for det første at tradisjonell skolemedisin ikke anerkjenner noe annet enn ekstremvariantene av binyrebarkproblemer som sykdom - dessuten at 24-timers urinprøve er veldig dårlig egnet til å si noe om trette binyrer.
Opprinnelig skrevet av kira
Flere av de mer holistisk orienterte legene som blir sitert i det jeg har oversatt på siden min mener jo at de fleste som har lavt stoffskifte også har større eller mindre grad av binyretretthet. Dersom du for eksempel kjenner deg igjen i noen av symptomlistene - eller kanskje bedre, finner ut hvor du skårer mest på Dr. Rinds skåringsskjema - er sannsynligheten stor for at du plages med dette.Noe som jeg har forstått er et syptom på svake binyrer er sort pigment i neglene. Det har jeg hatt ganske lenge og det blir mer og mer av det. Det er kun på lille- og ringfingrene. Neglene der har ganske dype riller. Har i over 20 år hatt slitasjeforandringer i nakken (untevertebralleddsartrose), noe som har ført til mye smerter som går ut i disse to fingrene. På venstre side mest riller og pigment, og også mest smerte.
Tror du Kris at det kan være noen sammenheng med stoffskiftet eller binyrer her?
Så gjenstår jo bare å finne de beste måtene å behandle dette. ;) Jeg har begynt å legge ut noen forslag på Oasen, kanskje du vil komme inn der og se? Etter hvert vil nok mer finne veien til hjemmesiden min også.
-
24-04-06, 21:13 #13
Igjen tusen hjertelig takk for svar
Skal helt klart ta meg en tur både innom oasen og hjemmesidene dine Kris! (en dag hodet funker bedre enn i dag
)
Dette vil jeg prøve å finne ut av for jeg orker ikke å ha det slik som nå lenger....
Takk for at dere finnes her inne!!
-
25-04-06, 21:33 #14
Vet om en i Grimstad. Send meg en PM om du er interessert
.
Fra hypo til hyper på null komma svisj - og tilbake igjen - eller??? Foreløpig frisk
-
25-04-06, 22:15 #15
wow
Skal prøve å sende deg en PM - må bare finne ut av hvordan det gjøres da...
-
30-04-06, 14:46 #16
Nå har jeg vært inne på siden din å lest litt. Jeg går ut i fra at det er dette legene nå skal sjekke min datter for. Hun skal ta 24-timers urinprøve i tre døgn. Og blodprøve kl 8.00 og kl 20.00 for å sjekke cortisol.
Opprinnelig skrevet av kris
Her var det jammen masse som stemte, hun bruke lang tid å komme seg etter sykdom, får skjelvinger når hun ikke spiser ofte nok eller blir sliten. Og så har hun masse symptomer som passer med lavt stoffskifte. Har ennå ikke fått mens (snart 14 år).
Jeg håper i allefall at vi finner ut noe snart, på tirsdag leveres urinprøvene og blodprøvene blir tatt. Neste tirsdag skal hånden røntgenfotograferes for å aldersbestemme sjelettet. Vi får da vite hvor høy hun kommer til å bli.
Det blir spennende fremover og jeg håper vi snart får et svar, for dette begynner å bli slitsomt både for Linn og meg.
-
30-04-06, 17:50 #17
Hei gismo!
Jeg kom på noe annet som også stemmer; dere hadde en stund mistanke om EDS også, hadde dere ikke? Binyrebarkproblemer medfører også problem med kollagen - så det kan kanskje forklare de symptomene også.
-
30-04-06, 18:41 #18
Ja det forklarer noen av dem, men jeg har og mange symptomer på EDS så hun kan jo ha begge deler. Ho har strekkmerker over stort sett hele kroppen. Jeg har aldri sett noen med så mye strekkmerker og det kan vel også tilskrives både binyrebarkproblemer og EDS. Men jeg skal lese mer om binyrebarkproblemer for det likner mer på det enn bare lavt stoffskifte.
Opprinnelig skrevet av kris
Hvordan pigmentflekker får man feks., hun har hvite flekker på neglene, men er brun under armene og andre plasser der hud ligger mot hud.
-
01-05-06, 15:56 #19
Heia
Hva er EDS og kollagen?
Har også mye strekkmerker på de rareste steder, f.eks. på armene. Trodde kanskje det var fordi jeg var ganske tykk som liten, samt tørr hud - har da trodd den sprakk lett. Under graviditeter har jeg smurt meg med mye fuktighetskrem på magen, så jeg har faktisk ikke mer strekkmerker der en flere andre steder.
Og kan strekkmerker ha både med hypotyreose, binyrebarkproblemer og EDS og gjøre, eller er det noen av disse tilstandene det ikke er forenelig med?
PS Har en sønn som har begynt å få enormt kraftige strekkmerker bl.a. på overarmene. Han tror det er pga trening, det tror ikke jeg. Dette er ikke han som har fått konstantert forhøyet TPO."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-05-06, 19:31 #20
Du kan lese om det her :
http://www.eds-foreningen.no/
Kollagen er navnet på et protein som finnes i sener og brusk, men også i huden. Tror det er slik at det er en overvekt av disse i strekkmerker.
Tror det er det som noen danner mye av når sår heles, slik at det blir arr.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker