Viser søkeresultater 21 til 26 av 26
Tråd: få`kke Armorn jeg...
-
30-04-06, 11:35 #21
Takk for lykkeønskningen angående sykdommen. Jeg ønsker også å prøve armour. Skal tilbake i jobb 100% på tirsdag og kan ikke si jeg gleder meg, fordi jeg ikke er i form til det. Problemet er at formen ikke blir bedre enten T4 er for lav eller for høy eller bare litt for høyet. Det skal jeg si til legen så får vi se.
-
30-04-06, 14:22 #22
Det var slik med meg også. Jeg blei ikke bedre uansett hva dosen og blodverdiene var. Enda fikk jeg ikke tilbud om annen behandling. Det mener jeg er ren tjenesteforsømmelse når annen behandling finnes !
Jeg vet at jeg ville mast mye mer enn jeg gjorde og jeg hadde visst at det fantes annen behandling - men hadde det ført til et tilbud ?
Jeg visste ikke om Armour før få år før jeg fikk det. Jeg stolte på legenes forsikring om at det ikke fantes annen behandling enn den jeg fikk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-04-06, 19:30 #23
Til n`Finn hvor fort merket du bedring etter at du begynte med Armour? Tenkte å foreslå for legen min at jeg kan prøve me Armour f. eks i 3 måneder for å se om det er bedre kanskje han lettere går med på det? Jeg har jo prøvd Levaxin i 8 måneder og kanskje jeg er for utålmodig, men dersom det hadde dreid seg om en anne medisisn så hadde det jo ikke vært snakk om å prøve så lenge i det hele tatt, f. eks om jeg hadde gått på blodtrykksmedisin eller noe. Kunne nok vært noe mer tålmodig om jeg hadde merket litt bedring men når det ikke er snakk om å merke noe i det hele tatt da blir jeg skeptisk. Er det noen som har tanker om hvorfor enkelte av oss ikke har effekt av Levaxin? Lurer også på om det er mange som har fått beskjed av legen sin at det bare tar ett par uker å bli "bra" det vil si at medisinen virker og du føler deg som før om du tar de små hvite pillene, eller har dere fått beskjed om at det tar tid.? :twisted:
-
30-04-06, 21:41 #24
Må nesten si at jeg merka det umiddelbart. Jeg slutta jo helt med thyroxin i 10dager før jeg begynnte på Armour sakte og pent. Jeg ble jo bedre i den tia jeg var uten Levaxin også, og forbedringen fortsatte. Men da jeg forsto at jeg tålte Armour ble jeg overivrig og økte for fort og fikk en nedtur.
Om jeg skulle gått over fra Levaxin i dag, hadde jeg beholdt feks. 25µG og starta rett opp med feks. 1/2Grain som jeg hadde økt når jeg kjente lave symptomer. (beholdt Lev.dosen uforandret)
Dette har jeg ikke prøvd da, men det tror jeg hadde vært bedre for meg iallfall.
På 3 mnd hadde jeg gått ned 12kG og følte meg helt topp.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-04-06, 22:36 #25
Det høres helt fantastisk ut. Men du styrer dette her helt selv? Legen din har ikke greie på hvor mye du skal ta av Armour osv.?
-
01-05-06, 09:12 #26
Jeg har prøvd å få igang en dialog om Armour med flere leger, og alle reagerer negativt på det. Noen defensivt også. Jeg har prøvd ganske mange leger i flere år og jeg sitter igjen med det bestemte inntrykk at legene vil avskjære seg selv fra å bruke dette verktøyet i stoffskiftesammenheng.
Jeg syns det er trist, for det hjelper helt klart noen.
Det medfører at brukerene heller ikke får noen service på dette og må styre med det selv.
I verste fall styrer lege dette feil, bevisst eller ikke, med det resultatet at det ikke blir bra.
Mine erfaringer med å styre med det selv var litt opp og ned i begynnelsen, men syns jeg lærte det fort.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker