Sitat Opprinnelig skrevet av kira
Hei Kris!
Jeg har nylig testet binyrene (24 timers urinprøve) og det var normalt iflg. legen (indremedisiner). Festet meg ikke med om det var noen tallverdi - er det det?
Hvis du leser litt på siden min, ser du for det første at tradisjonell skolemedisin ikke anerkjenner noe annet enn ekstremvariantene av binyrebarkproblemer som sykdom - dessuten at 24-timers urinprøve er veldig dårlig egnet til å si noe om trette binyrer.

Noe som jeg har forstått er et syptom på svake binyrer er sort pigment i neglene. Det har jeg hatt ganske lenge og det blir mer og mer av det. Det er kun på lille- og ringfingrene. Neglene der har ganske dype riller. Har i over 20 år hatt slitasjeforandringer i nakken (untevertebralleddsartrose), noe som har ført til mye smerter som går ut i disse to fingrene. På venstre side mest riller og pigment, og også mest smerte.
Tror du Kris at det kan være noen sammenheng med stoffskiftet eller binyrer her?
Flere av de mer holistisk orienterte legene som blir sitert i det jeg har oversatt på siden min mener jo at de fleste som har lavt stoffskifte også har større eller mindre grad av binyretretthet. Dersom du for eksempel kjenner deg igjen i noen av symptomlistene - eller kanskje bedre, finner ut hvor du skårer mest på Dr. Rinds skåringsskjema - er sannsynligheten stor for at du plages med dette.

Så gjenstår jo bare å finne de beste måtene å behandle dette. ;) Jeg har begynt å legge ut noen forslag på Oasen, kanskje du vil komme inn der og se? Etter hvert vil nok mer finne veien til hjemmesiden min også.