Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Threaded View
-
20-04-06, 10:11 #12baremei Gjest
Synes den maten du lister opp høres aldeles utmerket ut, jeg. Det er nok sånn jeg _burde_ spise.
Hvis ikke du drikker mer enn det du lister opp er det kanskje litt lite vann?
Og smør/margarin synes jeg må være greit, jeg bruker masse selv (bare fordi jeg liker det, altså).
Vi må ikke glemme at kroppen faktisk trenger litt fett også, helst av den vegetabilske typen. Rapsolje, olivenolje, vegetabilsk margarin, fet fisk osv. Jeg tror heller ikke animalsk fett er så "farlig" så lenge man ikke knasker fettranden av koteletten til hverdags, for å sette det på spissen. Igjen: alt med måte.
Poden var på diett noen uker nylig, og etter et par uker "uten noe" var det tydelig at han trengte mer fett, han fikk så lyst på mat han normalt ikke bryr seg om. Så jeg brukte mer olje i brødet jeg bakte og stekte i litt mer enn vanlig, og etter noen dager gikk trangen over (lang historie, dette her, trenger ikke ta den her, men at han trengte fett var åpenbart).
Nå er det viktigere for barn enn for voksne at de også får i seg fett (tror jeg), men jeg mener det også hører med. I moderate mengder riktignok, men noe skal vi ha.

Svar med sitat
Bokmerker