Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Hybrid View
-
20-04-06, 09:48 #1baremei Gjest
Kos deg!
Mørk sjokolade (minst 70% kakao) er stappfull av antioksidanter og andre godsaker, men det er små mengder som trengs.
Stoffskiftet mitt påvirkes bare av junkfood, da blir jeg tung i kroppen og trøtt som en strømpe. Men det går over igjen.
Og jeg tror "alt med måte" må være en god leveregel. Det er du som kjenner hva som er bra for deg eller ikke, og å holde seg unna alt mulig pga stoffskiftet synes _jeg_ er dumt. Og jeg tror ikke det er nødvendig heller, med mindre du merker tydelige reaksjoner.
Det enkelte ikke tåler er mye jod (sjømat osv.) og tilskudd av kelp. Sjømat i normale mengder går greit for de fleste, men kelp kan skape trøbbel. De fleste merker det ganske fort, med hjertebank og uro og dårlig form, og slutter av seg selv. Det gjorde i hvertfall jeg.
Så er det soya, omstridt tema, og enkelte merker at de ikke skal ha det. Noen velger å holde seg helt unna. Greit nok.
Utover det tror jeg ikke man trenger å tenke tåler/tåler ikke pga stoffskifte. Et greit kosthold til hverdags må være tingen, også skeier man ut innimellom. Jeg synes ikke stoffskiftet skal få styre maten også. Etter 15 års lesing kan jeg ikke se noen sterke holdepunkter for det, selv om jeg vet mange er uenige.

Svar med sitat
Bokmerker