Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
02-09-07, 18:12 #11
Tror ikke anorexi er så psykisk.
Og de har jo forstyrrelser i metallinstoffskiftet og andre merkverdigheter. Så det kommer neppe av det psykiske.
Har muligens med en genvariant å gjøre som gjør at man ikek klarer å kvitte seg med bakteriene i cellene eller metaller. Autisme er en slike sykdom også, de har forstyrret metallstoffskifte.
-
02-09-07, 21:06 #12
Mavesår - trodde man jo lenge hadde psykisk opphav.
Nå er det blitt redusert til en bakterie eller to og en antibiotikakur.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-09-07, 23:09 #13
Det er vel gjerne slik at de som sulter seg utsetter seg for disse tingene? Kjenner til tilfeller hvor personen burde hatt anorexia, men som ikke utvikler det. Det er vel gjerne noe i det at det ligger latent i noen genetisk...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
25-09-07, 21:34 #14
Jeg kan iallefall fortelle at for fem år siden hadde jeg en traumatisk opplevelse. To dager etterpå fikk jeg en alvorlig lungebetennelse som slo meg totalt ut. Innen uken var gått, raste pulsen og jeg hadde hjertebank av en annen verden. Klarte ikke få ned pulsen hva enn jeg gjorde, så i desperasjon tydde jeg til valium for å få roet den. Kort tid senere viste blodprøvene at jeg hadde lavt stoffskifte... Legen mente jeg hadde kommet rett inn i høyt stoffskifte for så å rase rett ned i lavt. Ikke vet jeg om dette er tilfeldigheter, men en ting er sikkert jeg hadde null og niks symtomer på stoffskifteproblemer, hverken høyt eller lavt før dette skjedde...
-
01-10-07, 20:10 #15
Sv.: Noen mener at infeksjon er årsaken til alla autoimmune sykdommer
En norsk artikkel om blant annet marshallprotokollen :
Mer hjelp til ME-pasienter
-
03-10-07, 14:44 #16
det har iallfall vært diskutert om Epstein-Barr-viruset eller andre såkalte retrovirus kan være med på å utløse autoimmune sykdommer hos genetisk disponerte personer
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
25-06-10, 15:08 #17
Sv.: Noen mener at infeksjon er årsaken til alla autoimmune sykdommer
Artiklen er (vist nok) flyttet til et nyt link: https://web.archive.org/web/20110727...pasienter.aspx
Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 22:08 Begrunnelse: Link
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
04-11-10, 20:00 #18
Sv: Noen mener at infeksjon er årsaken til alla autoimmune sykdo
Interressant dette! Jeg har funnet en liste over betennelseshemmende mat og her kan man velge og komponere etter behov og etter hvilken diett som passer den enkeltes lidelse. Kjente at skjolkjertelen begynte å bli mere irritert her en kveld og smørte på kanel, gurkemeie og kayennepepper blandet med gee-butter. tullet et skjerf rundt og gikk sånn i en god stund. Det gjorde forskjell og det er jo helt ufarlig!Jeg drakk te av samme blanding med et raspet eple oppi for kosens skyld. Det er både spennende og givende å fore kroppen sin med naturlig mat og urter syns jeg!!

Her er listen http://www.metabolismadvice.com/anti_inflammatory_food/
Da jeg skulle få tatt mine første blodprøver pga forstørret skjoldkjertel bad jeg om å få mykoplasmaprøve siden jeg hadde lest tidligere at dette kan være årsak til stoffskifteproblemer, og fikk til svar: "værfør i all verden skal du det?" Jeg spurte også om det gikk an å få teste d-vitamin nivået og om det fantes en måte å finne ut fluornivået på. dette ble for hard kost for legen, så det ble bare de vanlige prøvene. Senere ringte jeg henne for å få resept på b12 siden jeg lå i det lavere skiktet på blodprøve-skjemaet, dette var ikke aktuelt heller. Byttet lege og fikk det med en gang men det kostet meg 300 å få resepten og vitaminene.
Godt at jeg fant dette forumet før første legebesøk, så jeg kunne være "vanskelig" med en gang hehe!!!Etter å ha lest hva du har funnet ut om mykoplasma blir jeg igjen oppmuntret til å mase om å få en sånn prøve!
Lignende tråder
-
Hva mener dere om dette?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 27-05-08, 22:27 -
Autoimmune sykdommer
Av Mari82 i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 4Siste melding: 13-03-08, 16:05
Svar med sitat

Bokmerker