Ingen knogleskørhed at skrive om i januar 2018 ... men det kom der., netop i læbet af det år. Tre alvorlige fald, to brud på henholdsvis en under- og en overarm, og så har der været et bækkenbrud også. Min mor fortsætter på thyroid, eftersom det er dét, hun kan tåle, og så får hun Alendronat for at forebygge brud.

Miraklet skete, at min mor fik ny læge, og han er ikke bange for thyroid. Han har en del patienter, der bruger det.
Det, der til gengæld bekymrer mig, er, at han nu vil ha min mor til at gå op i dosis - og så ikke mindst MÅDEN, han vil ha hende til at øge på: 130 mg Nature Throid ekstra, og så endda bare hver anden dag Hun har jo brugt thyroid i ca 10 år og har længe gået på to tabletter a 120/ 125 /130 mg, alt efter mærket. Jeg synes, den fremgangsmåde, som lægen har bedt hende følge, lyder helt gal. Hun lægger nu en kvart tablet oveni, og så tager hun den ikke til natten som hun gør med den store portion men derimod en halv time inden lunsj.

Jeg overvejer at tá kontakt til den der læge - han har ikke tjekket hendes jern /ferritin eller noget særligt ellers, og kolesterolet har han sprunget helt over denne gang, men sidst, min mor fik det målt, var det for lavt. Så alt i alt varede min begejstring over denne læge ikke længe. Jeg er nærmest nervøs nu.

Der er i øvrigt noget med, at hormonpræparater som Vagifem kan resultere i forhøjet t3? Har nogen her mon erfaring med det?

Nielsigne