Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
09-09-19, 20:14 #2
Sv: Viktig å puste gjennom nesa og ha tungen i ganen
Vil anbefale deg å se litt på ... husker ikke helt hva det heter... kraftpust eller noe sånt(?) fra yoga.
Det er iallfall en pusteteknikk/bevissthet som går ut på å bruke mellomgolvet (ikke kun brystet) og fylle "fra toppen og ned i magen" gjennom nesa mens du slapper av svelgemusklene/tunga og lar liksom underkjeven falle litt ned mens du fremdeles holder munnen igjen.
Du skal liksom kjenne at lufta som kommer inn gjennom nesa omtrent kiler drøvelen på turen ned.
Dette forklarte yogalederen min som en ekstremt "kraftfull, fornyende og rensende pust".
Synes det høres som det passer godt inn i det du snakker om og kanskje kan være en annen innfalsvinkel for deg.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Veien til god helse går gjennom magen
Av Linnschpinn i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 22-09-12, 11:06 -
Hvordan kommer dere gjennom dårlige perioder?
Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 14-05-08, 00:25 -
Kan sinnstilstand (depresjon) variere gjennom dagen ?
Av FemIce i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 21-10-07, 19:54 -
Noen ide om hvorfor jeg slutter å puste om natten?
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 21-08-07, 20:23 -
Kan man finne ut noe gjennom urinprøver?
Av gutt_81 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 17-01-07, 12:47

Svar med sitat
Bokmerker