Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
19-08-19, 11:38 #14
Sv: Fasting og kutting av sukker
Gjennom mesteparten av juni var det egg i diverse varianter som sto på menyen - særlig omelett med løk og skinke inni.
Tomater og/ eller noe grønt ved siden av.
Skrelte gulrøtter sto i et litermål med vann i kjøleskapet, helst økologiske fra coop (ikke så dyre, søte og gode).
Kiwi til kaffen (noe søtt lissom
)
Coop har også veldig gode økologiske bananer og sitroner
Anglamark
Det er fremdeles midten av kroppen som jeg er ekstremt misfornøyd med - der hvor det innvendige fettet fortsatt har tilholdssted.
Så det å forbrenne fettet på hofter og lår er jeg ikke SÅ hæppi for - men kroppen lagrer i den rekkefølgen den vil.
Og når jeg nå faster, så kvitter den seg med fett i motsatt rekkefølge av hva den har lagret
- så kanskje det hele startet på midten av meg
- TTT (Ting Tar Tid).
Uansett så skal man ikke stresse det; for da øker kortisolet. Og da øker man midjemålet iallefall for sikkert!
Periodisk fasting har til nå vært lett for meg
Kutting av sukker har over tid vært litt verre
- jeg må ha begge disse på plass for å forbrenne fett. Så kuttingen av sukker er noe jeg må huske å ikke glemme!!
Kokosolje er også en god hjelper
Når jeg først inntar noe på morgenen (som er cirka kl 11
) bruker jeg nå kokosolje for å bryte fasten.
Dvs bulletproof kaffe som første inntak - og siden det er fett nok, så blir jeg ikke så sulten på mat før det har gått noen timer
Anisa skrev om sånn kaffe for flere år tilbake - jeg har til nå bare brukt kokosolje (økologisk, kaldpresset) og vanlig meierismør.
Jeg pleier å bruke litt salt når jeg lager presskannekaffe - og er glad i salt til det meste. Himalayasalt.
Det er forskjellige meninger om man egentlig bryter fasten når man inntar sånn kaffe,
men jeg er uansett over 14 timer faste før jeg drikker den kaffen, så det er (for meg) bra nok.
Ser at det flere steder står at smøret skal være usaltet, men det står ikke hvorfor ..så jeg bruker det jeg har.
Smøret skal også (visstnok) være fra kyr som har spist gress, men igjen: jeg bruker det jeg har.
ps: kaffen er kjempegod, men stavmiker er unødvendig kraftig, så jeg må skaffe meg en sånn batteridrevet minimikser / melkeskummer:
https://www.ikea.com/no/no/p/produkt...vart-50301166/Sist endret av Kevlin; 19-08-19 kl 11:50
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Er der noget sukker er godt for?
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 24-10-13, 19:09 -
Sukker, overvekt, hormoner osv
Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 1Siste melding: 03-04-13, 06:29 -
Sukker og fett = avhengighet
Av Vigdis i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 31-10-11, 18:12 -
Stevia vs sukker
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 25-09-10, 09:33 -
Afhængig af sukker
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 14:01

Svar med sitat

Bokmerker