Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Hybrid View
-
05-07-19, 20:23 #1
Sv: Fasting og kutting av sukker
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-07-19, 21:29 #2
Ett innspill til det der med sukkersug... det sliter jeg med til tider også, og aller mest i form av sjokolade.
For meg er det ofte et varsel om lite energi, og/eller om lite magnesium. Er det det siste klarer jeg meg gjerne med litt mørk sjokolade, og lysten forsvinner om jeg husker å ta tilskudd.
Er det derimot lite energi så må jeg tenke etter om det kan være "bare" dårlig søvn og/eller om jeg er kortvarig/langvarig lav. Kroppen min griper etter første og beste energierstatning, og da er jeg gjerne også urimelig sulten. Jeg har opplevd kortvarig lavhet ifm løs mage (= dårlig opptak), og det får jeg med en gang jeg slurver med søvnen.
Klarer jeg å sjonglere de ballene der sånn rimelig - så går det også greit (les: lettere å følge planen) med mat og vekt.
ETA - faste skal være reneste ungdomskilden i følge enkelte forskere. Selv vakler jeg mellom å synes det er "slitsomt og umulig" og oppleve det som noe som medfører en veldig klarhet/mental tilstedeværendehet.
Jaja - det er også forbundet med religiøse åpenbaringer ...
Sist endret av smgj; 15-07-19 kl 21:31
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-07-19, 08:11 #3
-
16-07-19, 09:41 #4
SÅRRY!

ETA - Edited To Add
Ingen ny, spennende faste her, altså - bare litt god, gammeldags etterpåklokskap(?), og manglende rettskriving. Burde ha lagt til både linjeskift og punktum der, så hadde det vært litt mindre kryptisk.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-07-19, 18:53 #5
-
16-07-19, 20:04 #6
Kortvarig lavhet
Kevlin
-
10-08-19, 10:53 #7
Har vært ferie her, så jeg har ikke fulgt med at du svarte. Beklager!
For meg er "kortvarlig lavhet" en måte å beskrive at jeg får en del symptomer som for meg kan være en del av å bli "lav" i et lengre perspektiv, men som i disse tilfellene bare varer 1-3 dager, og som går over uten at det er nødvendig å endre dose. (Sånn i motsetning til den høstøkningen jeg bruker å ha, hvor det ikke går over før dosen går opp.)
For meg er symptomene "mer frossen og trøtt enn vanlig, giddalaus og musearm samt økt matlyst/søtsaklyst". (Min kropp er veldig innstilt på å erstatte manglende energi gjennom sukker, så det må jeg passe på.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-08-19, 15:48 #8
Takk for svar

Jeg prøver nå ny (for meg) NDT
https://www.wpthyroid.com/
I pakningsvedlegget står det bl.a at Fasting øker absorpsjonen av medisinen
Mtp hvor dyr NDT er så er jo det godt nytt (for oss som faster
).
Denne fordelen - og andre fordeler - av fasting (f.eks) her:
https://funksjonellmedisin.no/fastin...r-nye-studier/Kevlin
Lignende tråder
-
Er der noget sukker er godt for?
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 24-10-13, 19:09 -
Sukker, overvekt, hormoner osv
Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artiklerSvar: 1Siste melding: 03-04-13, 06:29 -
Sukker og fett = avhengighet
Av Vigdis i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 31-10-11, 18:12 -
Stevia vs sukker
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 25-09-10, 09:33 -
Afhængig af sukker
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 14:01

Svar med sitat

Bokmerker