Takk for svar vedrørende faste, Kevlin
Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Det viktigste av alt - fasting, eller ei - er nok at jeg har redusert kraftig på sukker.
Ikke spist sjokolade - kaker - eller is på en drøy måned.
All ære til deg, sier jeg! Da har du vært superflink Sukker er mitt store problem. Jeg har alltid hatt sukkersug, uansett hva jeg har prøvd å gjøre med det.

Fasting
Jeg har med meg hjemmefra at man bør unngå å spise etter kl 22 - 'fordøyelsen må også få hvile', sa min far.
Så har jeg alltid likt å sove lenge - så lenge man sover; så faster vi jo alle - jeg sover minst åtte timer.
Din far var en klok mann. Ingen tvil om det.
Soving, ja! Der er vi nok like. Jeg er helt avhengig av nok søvn.

Spiser fremdeles brødskiver, men datteren min sier (hun er min fasteguru ) at for hvert gram brød, så binder kroppen 4 - 5 gram vann.
Vi har eksprimentert med potetvafler - og det smaker bedre enn brød. Er nok også litt lei av brød.
Kjekt med en fasteguru! Så er svarene på de spørsmålene man måtte ha ikke så langt unna.
Jeg har vanen med å spise rugsprø, så det er sjelden jeg tar en brødskive. En gang i blant steker jeg meg et par proteinrundstykker. Det er de du kjøper ferdig frosne.

Så et vanlig døgn oppsummert: 16 timers faste - 8 timers 'spisevindu'
Min datter sier at for damer er centimeterne viktigere enn kiloene - men jeg veier meg også, da ;)
Dette var mange gode råd på en gang. Jeg har som sagt tidligere stor tro på fasting. Jeg tror fordøyelsen trenger ferie innimellom, slik at kroppen kan konse på heling i stedet for fordøying. Det at man ikke trenger å gå flere døgn uten føde gjør det jo mye mer overkommelig.
De gangene jeg har prøvd tidligere har jeg gitt opp blant annet på grunn av hodepine. Da har jeg også prøvd å kutte ut kaffe, og det er ikke bra vettu