Så hyggelig å høre fra deg, Kelvin! Takk, takk - og gratulerer til deg med tilbakevendende midje og tante.

Jeg har også fjernet nesten 20kg de siste halvannet året, og er nå (tilbake) på en vekt jeg håper å holde framover. Må si at jeg er lei av å slanke de samme kiloene... Håper det blir siste gang jeg ser de fra 70 og opp!
Jeg har fulgt et kosthold ideologisk basert på lavkarbo + paleo + IF.

For meg, i praksis
- glutenfritt (det er den eneste harde regelen jeg har fulgt).
- reduser prosessert mat så godt man kan (det inkluderer sukker, oljer og andre høyprosesserte råvarer) - men langt ifra fanatisk.
- lag mat mest av "grunnstoffråvarer" som grønnsaker, fisk, kjøtt, egg etc (shit in, kilo på - tenker jeg; ordentlig mat inn, en kropp som er klar for alderdommen på en helt annen måte).
- visste bestemor/oldemor (hadde de skjønt) hva matvaren var - så kan den sannsynligvis spises... om ikke, så bør jeg nok iallfall ikke ha så mye av det.
- min IF har vært å ikke være redd for å hoppe over frokost eller "kun" å spise 2-3 måltider om dagen.
- ikke overse alkohol. Litt er greit, men for mye velter lasset både i form av kalorier og negativ virkning på lever (= forbrenning).
- litt (hel & laktosefri) melk/melkeprodukt er greit - jeg er tross alt nordeuropeer, og vi har brukt sånne produkter i mange generasjoner - men jeg er ingen kalv...
- unngå butikken på tom mage.

Jeg har spist litt sjokolade hver uke, og drukket litt vin/cider. Men siden ratioen og mengdene er bedre enn før har det virket for meg.
Dog - ingenting fungerer uten nok og riktig medisin...