Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hvad dog er det mest nedslående, læste jeg på Nettet i går nat: "Den bedst tænkelige nyhed. 4. september 2018. Det blev en helt særlig dag i dag. Den vil vi huske for altid. Den dag, hvor Sundhedsminister Ellen Trane Nørby havde lyttet til os stofskiftesyge - og satte handling bag".

I forgårs, ti dage efter, kom dog en ny udmelding fra den, ellers før så begejstret FB-gruppe, da det var åbenbart gået op for dem, at den længe ventet rapport - for stofskiftepatienter - ikke er det papir værd, den er skrevet på: "Men hvordan er det kommet dertil, at endokrinologer m. fl. fortsætter ufortrødent ud af det samme spor de har fulgt længe nu, uden at skele til, hvad patienter verden over klager over?" og "Hjælp! Hvordan skal vi nogensinde blive lyttet til og taget alvorligt?"

Jeg besluttede at hjælpe dem med på vejen, ved at give dem nogle spor, de kunne følge for at finde de svar - de efterlyser. En email blev sendt afsted, men i og med at den også er af interesse for andre - kan du læse den nedenfor -

"Hej ♥

Jeg er inderligt ked af, at det er gået med 'eftersynet', som tilfældet blev. Jeres opdatering på FB lød ellers så optimistisk og taknemmeligt, at jeg nænnede ikke skrive til Jer før I selv blev klar over, hvad rapporten virkelig handlede om. At tingene blev faktisk værre, denne gang dog med rapporten som figenblad. Vi havde dog kommenteret på forummet allerede natten til torsdag sidste uge (36) og hvis du/I er interesseret i at vide, hvad jeg/vi mener, kan vores kommentar læses her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=18087 I skrivende stund er det kun 1158 gange, at eftersyn-tråden blev læst, men den bør jeg nok kopiere til hjemmesiden i Danmark, så budskabet rammer bredere.

I Jeres opdateringen i daq stiller I flere spørgsmål, der ikke lader sig besvare uden at have kendskab til fortiden. Det kan jeg kun anbefale, at I gør for fremtiden (lærer af fortiden/red.), ikke mindst for ikke at gentage fortidens nederlag i forhold til valgte strategier, vinkler, argumenter o.s.v.

Jeg har brugt de sidste 13 år 24/7 på at finde ud af, hvad der er sket, hvorfor, og ellers hvad der er op og ned på hele misseren, og resultatet blev temmelig forstemmende - vi kommer aldrig videre, medmindre vi bringer syntetisk 'levothyroxin' i fokus, og fører bevis på, at 'levothyroxin' IKKE er en nøjagtig kopi af 'human tetrathyroxine' (T4).

Dette vil, til gengæld ikke blive så svært, eftersom kemi er fakta, hvorimod 'medicin' baseres på 'vurdering' og 'konsensus' (enighed mellem læger /red.)... og når enkelte læger hjælpes til at opdage, at syntetisk 'levothyroxin' i virkeligheden er CYBORG-T4, der slet ikke er nøjagtig kopi af 'menneskeligt T4' - vil de forstå, at de i årevis rent faktisk havde løjet for patienterne, efter at de selv blev vildledt af deres egne undervisere og ledelser. Flere generationer læger blev løjet for, og det skal de sørme have at vide, fordi der er en stor forskel i at lyve af uvidenhed, og at lyve mod bedre vidende.

Lægestandens 'enhed' skal sprænges fra bunden, hvor menige læger færdes i det daglige, og ligeledes i det daglige lyver for deres patienter.

Ellers kan jeres resterende spørgsmål besvares af svar på følgende spørgsmål:

1. Hvad tror I, det betyder i virkeligheden, at syntetiske levothyroxin-præparater er nr. 2 mest solgte lægemiddel i USA, og i Europa skiftende mellem 3. og 4. mest solgte lægemiddel?
    ---
  2. Hvordan, tror I, verdens lægemiddelindustri vil reagere på faren for at miste omtrent 25% (!) af sin omsætning?
    ---
  3. Hvad tror I, vil der ske når/hvis TSH bevises uegnet til diagnose og behandlingsovervågning?
    ---
  4. Er I klar over, at historisk var det ikke medicinsk forskning, men lægemiddelindustrien, som havde defineret syntetisk levothyroxin, som værende en nøjagtig kopi af det menneskelige T4?
    ---
  5. Hvad tror I, vil ske, når det går op for menige læger, at syntetisk levothyroxine IKKE er en kopi af det menneskelige T4?
    ---
  6. Hvad tror I, vil ske med thyro-endokrinologisk forskning siden 1960'erne og frem til i dag, såfremt TSH som diagnoseværktøj bliver ugyldiggjort, og afsløringen af syntetisk levothyroxine, som værende 'uægte' og blot hormonlignende, breder sig?
    ---
  7. Hvad tror I, vil ske med de utallige lægelige forskeres livsværk, når selveste præmisser for alt deres forskning bevises forkerte, og alt deres forskning, lige så godt kan makuleres?
    ---
  8. Hvordan tror I, svar på forrige 7 spørgsmål, kan være involveret i vores situation, som den er i dag?

Jeg tror (ikke længere) på, at 'patientoprør' vil nytte det mindste, medmindre millioner går på gaderne, sammen med politikere. Derimod tror jeg på, at hvis det lykkes at komme under huden på tilstrækkeligt mange menige læger - vil deres antal på et eller andet tidspunkt blive så stort, at toppen af lægestandenes hierarkier enten må bøje sig (for kendsgerninger/red.), eller blive afsat.

Det sidste er så - hvem orker mon at gøre denne sag til målet for sin tilværelse? Blot som fritids-aktivister kommer man ikke langt...

Bedste hilsner og krydsede fingre ♥ "

Jeg kunne selvfølgelig selv levere alle de informationer, der ellers vil fremgå af svar på disse otte spørgsmål, men på den hårde måde (Kassandra-fænomen/red.) har jeg lært, at informationer/svar man selv finder - tager man langt mere seriøst, end når alt bliver bliver serveret på et sølvfad. Det sidste ender som regel med, at informationerne bliver målt og vejet, anfægtet eller bare diskuteret frem og tilbage, for til sidst at forpasse enhver timing, og bliver ikke til noget...

Jeg ville ønske, at medlemmerne af denne gruppe lærer af dette eftersyn og rapporten, det resulterede i - aldrig nogensinde at stole fuldt og fast på systemet, og ligeledes aldrig nogensinde at tage noget for givet, blot fordi man selv 100% er sikker på at man har en rigtig god sag. Ellers risikerer man at brænde ud, og give op.

Den nærmeste fremtid vil vise om denne gruppe orker at forblive i striden, eller om den ender, hvor deres forgængere allerede er ved at havne i - hvilket jeg allerede sidste måned havde omtalt i en email til nogle thyroid-aktivister i udlandet:

"Hello Friend ♥

I think you might be interested in an NDT-politics-video? Not so many others activists do, unfortunately, to my unpleasant surprise.

I've been in that game for a long time and therefore know that it's lonely, unsupported work 24/7 if one should be able to count on a chance to achieve some results, as an activist.

Hypothyroid patients, by nature of their illness, are not very supportive, and maybe activists realized that it will not be as easy as they thought - in their novice optimism? Or had they just over-competed each other? Who knows...

Early in the last spring, I noticed some kind of dullness in the activist area, which only got worse during the summer. We'll see if the fall brings positive changes, but personally I do not dare to hope too much.

The creators of the video seems to be the only group that is still alive and committed.

- English Version - https://www.youtube.com/watch?v=bMgDrQt7C1w
- and Danish - https://www.youtube.com/watch?v=QyXWbmTZdsM

Hope you are well ♥ "